اجرای فاز نخست طرح ساماندهی گاراژهای ضایعات در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از اجرای فاز نخست طرح ساماندهی گاراژهای ضایعات در سطح مناطق هشتگانه با جمع‌آوری 23 انبار ضایعاتی خبر داد.


احمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده از سطح شهر اظهار داشت: موفق انتقال آهن‌فروشان از سطح شهر به شهرک صنوف که بر اساس مطالبات فراوان و مستمر شهروندان و مشکلات ترافیکی و سدمعبری ناشی از این‌گونه فعالیت‌ها در سال‌های گذشته اجرائی شد که خوشبختانه در این طرح توفیقات خوبی را شاهد بودیم.

وی در خصوص تشریح برنامه‌ها و اقدامات اجرائی مربوط به ساماندهی و برخورد قانونی با فعالیت‌های غیرمجاز گاراژهای ضایعاتی شهر افزود: در این مرحله طرح ساماندهی و انتقال گاراژهای ضایعات به دلیل تهدیدات و آسیب‌های فراوان زیست‌محیطی و بهداشتی در شهر در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اهمیت اصول بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهر، شهرداری قم اقدام به اجرای فاز نخست طرح ساماندهی انبارهای ضایعاتی در سطح مناطق هشتگانه و در بافت های مسکونی و محدوده شهری نموده است .

وی با تأکید بر اینکه این طرح بر اساس درخواست‌های مکرر شهروندان و به دلیل فعالیت‌های غیربهداشتی و آلودگی‌های زیست‌محیطی و همچنین نارضایتی‌های فراوان عمومی ناشی از آن در برخی از مناطق شهری و با تعاملات ارزنده قضایی و انتظامی در این خصوص و پس از نشست‌های مشترک استانی و داخلی اجرائی شد، گفت: نسبت به عملیاتی کردن طرح بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده مطابق فرایندهای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و پس از صدور اخطارهای قانونی نسبت به پاک‌سازی محل و انتقال ضایعات به خارج از محدوده شهری اقدام می‌شود که از زمان آغاز طرح تاکنون تعداد 23 انبار ضایعاتی در سطح شهر اعمال قانون شده است .

شفیعی خاطرنشان کرد: از کلیه مالکین و متولیان گاراژهای ضایعات تقاضا می‌شود ضمن هماهنگی و مراجعه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری جهت سیر مراحل قانونی، نسبت به تعیین تکلیف موضوع و ساماندهی واحد صنفی خود با رعایت حقوق شهروندی و احترام و تمکین از قانون در جهت سلامت عمومی و مشارکت مؤثر در این امر مهم گام مؤثر و ارزنده‌ای در ارتقا سطح سلامت عمومی بردارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر