اختصاص وام به ۲هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

سپهر اقتصاد-مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تخصیص مجموعاً ۲هزار و ۷۰۰ وام به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دردو هفته گذشته؛ قم بین سه استان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی گفت: بانک‌های ملت و مسکن بهترین عملکرد را در میان بانک‌ها از خود نشان دادند و با تخصیص مجموعاً ۲ هزار و ۷۰۰ وام در دو هفته گذشته استان قم بین سه استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت واحدهای خودمالکی را یکی از برنامه‌های ویژه در طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح ۱۷ هزار و ۴۸۵ واحد مسکونی به بانک‌ها برای تخصیص وام معرفی شده‌اند که تاکنون ۶ هزار و ۹۷ واحد قرارداد پرداخت وام منعقد کرده‌اند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قم افزود: با توجه به عقد قرارداد پرداخت وام به ۳۴ درصد از واحدها، به‌طور متوسط واحدهای خرده مالکی با پیشرفت ۱۵ درصدی در ساخت همراه بوده‌اند.

تحویل ۱۲ سند مادر شهرک پرنیان به اداره کل راه و شهرسازی

در آیینی ۱۲ سند مادر مربوط به شهرک پرنیان به مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در دومین جلسه شورای تامین مسکن در سال جدید استاندار با تحویل این اسناد به مدیر کل راه و شهرسازی گفت: این اسناد مربوط به ۲۰ هزار قطعه زمین در این شهرک مسکونی در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار است.

وی افزود: با مرتفع شدن مشکل اسناد اراضی در شهرک پرنیان به زودی ترهین و تخصیص وام به واحد‌های این شهرک انجام می‌شود.

سیدمحمدآقامیری به موضوع پیمانکاران و تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی ساخت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: نباید به شرکت‌ها و تعاونی‌هایی که در طرح‌های قبلی خود باعث نارضایتی مردم شده و طرح را با تاخیر به بهره‌برداری رسانده اند پروژه‌ها و طرح‌های جدیدی تخصیص داده شود.

استاندار قم در ادامه به موضوع اجاره مسکن و راه‌اندازی سامانه خودنویس به نشانی https://khodnevis.mrud.ir از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: این سامانه از هرگونه افزایش نرخ اجاره بها بیش از ۲۰ درصد جلوگیری خواهد کرد.

آقامیری یکی از عوامل اصلی تورم در جامعه را وجود تورم در بخش مسکن و اجاره بها عنوان کرد و گفت: تورم موجود در بخش مسکن از بازیگران اصلی نرخ تورم در جامعه است تا جایی که ضریب اهمیت آن تا ۳۰ درصد نیز برآورد شده و بنابراین کنترل تورم در این حوزه تاثیر بسیار خوبی در کنترل قیمت‌ها در سطح جامعه خواهد گذاشت.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر