ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز در قم ۲۹ درصد رشد کرد

ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز در قم ۲۹ درصد رشد کرد

سپهر اقتصاد - رییس پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز، گفت: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اواسط مردادماه بیش از ۴۹۷ میلیارد ریال بود که امسال این عدد در مدت مشابه به ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده‌است.


سرهنگ حسین برزگر درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: آمار سالجاری کشفیات قاچاق کالا و ارز در استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار عملکرد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان قم از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان داشت: در مدت مشابه سال قبل ۳۰۳ متهم دستگیر شده بودند که امسال با دستگیری ۳۳۳ متهم، تعداد دستگیرشدگان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۳۱۴ فقره پرونده مکشوفه تشکیل شده که در مقایسه با ۲۹۲ پرونده سال گذشته، هشت درصد رشد یافته‌است.

برزگر ادامه داد: ۷۷ پرونده مکشوفه طی سال‌جاری ارزش اقتصادی بالای ۱۰۰ میلیون تومان داشته که ۲۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته‌است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم گفت: همچنین ۱۲۸ پرونده زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز امسال تشکیل شده که در مقایسه با ۱۷۳ پرونده سال ۱۴۰۱، ۲۶ درصد رشد کرده‌است.

وی یادآور شد: با اقدامات پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز امسال ۲۶۲ دستگاه انواع خودرو توقیف شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۱درصد افزایش داشته‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر