از توقیف ۶ دستگاه خودرو شوتی و شناسایی انبار سیگار قاچاق تا دستگیری سارق طلاجات بانوان

.

سپهر اقتصاد - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از دستگیری سارق طلاجات بانوان سالمند و اعتراف وی به ۱۶ فقره سرقت در سطح استان خبر داد.


به گزارش  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ جعفر عباسعلی پور دراین خصوص اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر افزایش وقوع سرقت از بانوان سالمند به روش اغفال آنان به بهانه بخشیدن وجه نقد و البسه جهت اهداء به افراد مستمند در چند وقت اخیر ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق در زمان نزدیک شدن به اذان ظهر و در حوالی مساجد تردد کرده و پس از شناسایی سوژه های خود که معمولاً افراد سالمند و مذهبی بوده به آنان نزدیک و تحت عنوان فرد خیر با آنان گفت وگو و با نشان دادن لباس‌هایی که بسته بندی شده و اعلام اینکه از کربلا برگشته و این اجناس را برای افراد نیازمند تهیه کرده با سوژه صحبت می‌کند.
عباسعلی پور ادامه داد: پس از کسب اعتماد آنان بیان می‌کرد که چه طلای زیبایی دارید می‌خواهم برای زنم بخرم و به جهت یاد داشت نمودن شماره سریال طلا آن را از مالباخته دریافت و سپس طلا را به همراه لباس‌های کهنه و مقداری پول تقلبی داخل نایلونی انداخته که کف آن سوراخ بوده و طلا به کف اتومبیل می‌افتاده و شاکی به خیال اینکه طلای خود را به همراه کمک‌های اهدایی که سارق به وی داده اند پس گرفته و از محل دور شده و بعداً متوجه عدم وجود طلاجات خود می‌شود.
وی اضافه کرد: در نهایت با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم، یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس خاکستری در این رابطه شناسایی و در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته سارق به هویت معلوم نیز شناسایی و مشخص شد نامبرده مدتی است به اتهام دیگری در استان اصفهان تحمل حبس کرده و خانواده وی در تلاش برای تهیه وثیقه جهت آزادی وی می‌باشند.
عباسعلی پور بیان داشت: ماموران طی هماهنگی قضایی صورت گرفته بلافاصله متهم را به شهر قم دلالت و طی بازجویی های مواجهه حضوری انجام شده، سارق مذکور به تعداد ۱۶ فقره سرقت در این خصوص اعتراف کرد.

توقیف ۶ دستگاه خودرو شوتی و شناسایی انبار سیگار قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف ۶ دستگاه خودرو قاچاق بر سواری حامل کالا‌های قاچاق و شناسایی انبار نگهداری سیگار قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛  رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قم از توقیف ۶ دستگاه خودرو قاچاق بر سواری حامل کالا‌های قاچاق و شناسایی انبار نگهداری سیگار قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این استان خبر داد و افزود:  با انجام اقدامات اطلاعاتی و پایش جاده ایی، ۶ دستگاه خودروی قاچاق که همواره و به صورت متداول اقدام به قاچاق کالا از استان‌های مرزی به سمت پایتخت با استفاده از راه پاک کن نموده در محور "سلفچگان –ساوه" توقیف شدند.
سرهنگ حسین برزگر با بیان اینکه کالا‌های مکشوفه شامل:مواد غذایی و یخچال بوده که با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک انبار نگهداری سیگار قاچاق که خودرو‌های شوتی تخلیه سیگار کرده نیز شناسایی و کالا‌های آن توقیف شد گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده و همچنین پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات ارسال شد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر