از حمایت های بین المللی برای کاهش معضلات زیست محیطی قم بهره مند شویم

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:از حمایت های بین المللی برای کاهش معضلات زیست محیطی قم بهره مند شویم

محمدحسین بازگیر در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: بدون تردید دستگاه دیپلماسی کشورمان در جهت دستیابی به اهداف زیست محیطی در سطح منطقه ای و بین المللی و دستیابی به توسعه پایدار در سایه تعاملات و همکاری های فیمابین، بی بدیل و مؤثری برعهده دارد.

وی بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت ها و حمایت های بین المللی در راستای کاهش معضلات زیست محیطی در استان قم تأکید کرد و گفت: استفاده از توانمندی های فنی و اعتباری نهادهای بین المللی در این خصوص، باید مورد توجه مسؤولان امر قرار داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بحران گرد و غبار در مرکز کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خشک شدن دریاچه نمک و دشت مسیله و گسترش کانون های گرد و غبار در این منطقه، از جمله مسائلی است که می توان برای رسیدگی به آنها از حمایت های بین المللی برخوردار شویم.

حمید مکارم نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات میان کشورهای منطقه و افزایش شناخت و آگاهی از مسائل زیست محیطی برای بهره مندی از ظرفیت وزارت خارجه در این حوزه، موضوع «اسلام و محیط زیست» را از جمله موضوعات قابل طرح و پیگیری در میان کشورهای اسلامی عنوان کرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر