استان قم، در عرصه فناوری اطلاعات و فضای مجازی پیشتاز است

 فناوری از ابتدای زندگی بشر در خدمت انسان بوده است

سپهر اقتصاد- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات استان قم به بهترین شکل استفاده کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه استان قم در این عرصه جزء استان‌های پیشرو بوده و از سرمایه‌های مطلوبی بهره‌مند است.


سید مهدی قریشی در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال استان قم، با اشاره به اینکه اولویت اصلی کارگروه حمایت از فعالیت‌های عرصه فضای مجازی است، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد دیدگاه متفاوت و اشتباهی در این زمینه دارند و تصور می‌کنند شورای فضای مجازی صرفا به دنبال ایجاد محدودیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با بیان اینکه کمیته اقتصاد دیجیتال زیر مجموعه این کارگروه فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در کمیته اقتصاد دیجیتال به صورت زیرساختی و بنیادی حمایت از فعالین عرصه فضای مجازی دنبال می‌شود.  

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات استان قم به بهترین شکل استفاده کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه استان قم در این عرصه جزء استان‌های پیشرو بوده و از سرمایه‌های مطلوبی بهره‌مند است.

قریشی با بیان اینکه تقویت بنیه‌های اقتصادی یکی از اولویت‌های امروز کشور است، تاکید کرد: حدود نیمی از شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه فاوا فعالیت دارند که باید به این عرصه توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه هوش مصنوعی در استان قم رقم خورده است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم استان قم را به یکی از قطب‌های هوش مصنوعی کشور تبدیل کنیم.

در این جلسه معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: زیست بوم فناوری در استان قم به خوبی وجود دارد.

عابدی مطرح کرد: مسائلی که در استان قم مطرح می‌شود دارای ابعاد ایرانی و اسلامی بیش‌تری هستند و باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های عملیاتی برای استان قم درنظر گرفته شود، عنوان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی قم را در مسیر تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی در کشور قرار دهیم.


حمایت از حضور دانش‌بنیان‌ها در بازارهای بین‌المللی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از بین‌المللی‌سازی بازار کسب و کارهای دانش‌بنیان به ویژه در کشورهای همجوار را به عنوان یک اولویت ویژه در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم شرکت‌های خوب دانش‌بنیان استان قم هم در تحقق این مهم به ما کمک کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان قم از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قم، در حاشیه این بازدید دکتر عابدی به ظرفیت قابل توجه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان قم اشاره کرد و گفت: روند رو به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان قم ایجاب می‌کند تا بازار این شرکت‌ها به سطح فراملی توسعه پیدا کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از بین‌المللی‌سازی بازار کسب و کارهای دانش‌بنیان به ویژه در کشورهای همجوار را به عنوان یک اولویت ویژه در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم شرکت‌های خوب دانش‌بنیان استان قم هم در تحقق این مهم به ما کمک کنند.

گفتنی است؛ دکتر عابدی در این بازدید با حضور در شرکت‌های باسلام، ایتا، سیمرغ، ارز پلاس و همچنین کارخانه نوآوری از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌ها و آخرین دستاوردهای آن‌ها قرار گرفت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر