افتتاح دهکده تفریحی، گردشگری دشت بهشت در قم

سپهر اقتصاد-دهکده تفریحی، گردشگری و اقامتی دشت بهشت قم از مناطق نمونه گردشگری کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دهکده تفریحی گردشگری و اقامتی دشت بهشت قم در منطقه ییلاقی بخش خلجستان قم با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مدت ۱۲ سال احداث شده است.

واحد‌های اقامتی، دریاچه تفریحی، قایق سواری و ماهیگیری، رستوران و ورزش‌های آفرود از امکانات مرحله نخست این مجموعه است.

سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح این مجموعه با اشاره به سفر سالانه ده‌ها میلیون زائر به قم زیرساخت‌های گردشگری شهر قم را متناسب با نیاز زائران ندانست و گفت: برای کمبود تاسیسات تفریحی و رفاهی گردشگران برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.

وی افزود: زائرانی که به قم می‌آیند باید بتوانند در کنار زیارت و دعا و عبادت خود از فضا‌های تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

وی مجموعه‌ گردشگری دشت بهشت را با توجه به آب و هوای بکر و طبیعت دلنواز و تاسیسات زیرساختی ایجاد شده محلی مناسب برای تفریح و نشاط به ویژه برای گردشگران خارجی عنوان کرد و افزود: یکی از راهبرد‌های دولت برداشتن موانع از سر راه طرح‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری یادآور شد: در دو سال گذشته مشکلات ۵۰ طرح بزرگ گردشگری در کشور که به علت مشکلات مختلف حقوقی دچار توقف و رکود شده بود مرتفع و به چرخه کار و خدمات وارد شدند.

ضرغامی افزود: با توجه به اینکه این منطقه گردشگری دشت بهشت در دو حوزه جغرافیایی استان مرکزی و قم قرار دارد گردشگران این دو استان می‌توانند با طی فاصله کوتاهی از هوا و امکانات تفریحی این مجتمع استفاده کنند.

دهکده توریستی و تفریحی، گردشگری دشت بهشت خلجستان به مساحت ۱۱۸ هکتار در سطح ملی مصوب هیئت دولت با سرمایه گذاری شرکت توسعه گردشگری دشت بهشت ایحاد شده است.

این منطقه در ۲۰ کیلومتری تفرش ، ۸۰ کیلومتری قم و ۶۰ کیلومتری ساوه در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است که یک تنفس گاه بسیار خوب و با داشتن آب و هوای دلپذیر و چشمه های آب معدنی محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است.

در این مجموعه گردشگری، مجموعه اقامتی توریستی و باغ ویلا، هتل آپارتمان و تایم شیرینگ، سوئیت، کلینیک های فوق تخصصی سلامت، زمین بازی و دوچرخه سواری، مجموعه باغ تالار، دریاچه، مراکز تجاری، تفرجگاه مرکزی، مجموعه های ورزشی شامل زمین فوتبال و بسکتبال، باشگاه اسب سواری، پارک پرواز، پرورش گل محمدی و گلاب گیری، مجموعه شکارگاهی، پرورش و تولید گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، تولید ۵ مگاوات برق توسط انرژی های پاک، کمپینگ، باغ های میوه و مزارع ارگانیک و تله کابین در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر