افزایش اشتغال زندانیان در قم با جدیت دنبال می‌شود

سپهر اقتصاد - رییس دادگستری قم با اشاره به این که خدمت رسانی هرچه بیشتر به مددجویان در زندان و خانواده‌های آنان در دستور کار استان است، گفت: در همین راستا از همه امکانات موجود از جمله ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش اشتغال زندانیان در قم استفاده خواهیم کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در آیین بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اداره کل زندان‌های استان قم، بیان داشت: نیازمند بازنگری در قانون‌گذاری و در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در زمینه مجازات زندان هستیم.

وی افزود: زندان برای افراد شرور و افرادی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند پیش‌بینی شده، بسیاری از کسانی که زندانی هستند در حقیقت آزادی آنان هیچ ضرری نداشته و زندانی بودنشان‌ هیچ نفعی حتی برای شاکیان آنان ندارد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح قوانین مرتبط با مجازات زندان و رساندن آن به حداقل، ادامه داد: نباید موضوع زندان به صورت حداکثری دیده شود، اگر روابط مالی افراد در جامعه شفاف باشد جلوی بسیاری از مشکل‌ها و گرفتاری‌های حقوقی گرفته خواهد شد.

مظفری گفت:‌ با وجود همه تلاش‌هایی که برای رفع مشکل اشتغال زندانیان در حال انجام است، ما می‌توانیم مساله را به صورت محوری حل و از ورود حجم بسیاری از پرونده‌ها که منجر به مجازات زندان می‌شود جلوگیری کنیم، نباید تعداد قابل توجهی از افرادی که نیروی کار هستند به دلیل مسائل مالی در زندان باشند.

مدیرکل زندان‌های استان قم نیز در این آیین گفت: براساس سند تحول قضایی در حوزه اشتغال اقدام‌های اساسی را دنبال می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم عامل اصلی بزهکاری، بیکاری است.

علی اصغر رنجبر با اشاره به اینکه ایجاد شغل نیازمند مهارت است، افزود: بنا را در قم بر این گذاشتیم که بر اساس سلایق زندانیان آن‌ها را به‌سمت اشتغال هدایت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه اشتغال زندانیان با فراگیری مهارت در کارگاه‌های داخل و خارج از مجموعه زندان‌ها در قم فراهم شده‌است.

وی بیان داشت: زندانیان را در قم به سمت فراگیری مهارت‌هایی پیش می‌بریم که بتوانند شغل و درآمد لازم برای زندگی سالم را داشته باشند؛ با کاهش نرخ بیکاری، میزان ورود مجدد زندانیان کم می‌شود و این دستاوردی بزرگ است.

مدیرکل زندان‌های قم گفت: اکنون تعداد اشتغال‌ زندانیان استان با رشد قابل توجه نسبت به سال‌های گذشته به حدود یک‌هزار نفر رسیده‌است و در همین خصوص ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد به آنان پرداخت شده‌است.

گفتنی‌است در این آیین از تولیدات مجموعه مشترک نیرو موتور و بنیاد تعاون زندانیان استان قم رونمایی و از مددجویان موفق در زمینه اشتغال تقدیر شد. همچنین در این مراسم تعدادی از زندانیان با کمک خیران آزاد شدند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر