افزایش صادرات کتاب از قم

سپهر اقتصاد- رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار جلد کتاب در استان قم به‌صورت رایگان توزیع شده است.

روح‌الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: با هدف بالا بردن سطح آگاهی جامعه و تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اقدام به توزیع کتاب رایگان کردیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار جلد کتاب در سطح مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد استان قم توزیع شده است.

کریمی اضافه کرد: با توجه به درخواست سازمان‌ها و نهادها مبنی بر تجهیز کتابخانه‌هایشان، این کتاب‌ها به صورت رایگان اهدا شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به صدور مجوز کتاب در سال ۱۴۰۲ یادآور شد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۵ عنوان مجوز در استان قم صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۶۰۶ مجوز به کتاب کودک اختصاص داده شده است.

کریمی یادآور شد: استان قم جزو استان‌های پیشگام در صادرات کتاب است و سال گذشته یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۸۴ جلد کتاب از استان قم به کشورهای مختلف صادر شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به نمایشگاه کتاب دین که در سال‌های گذشته در استان قم برگزار می‌شد، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دین از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است و ما پیگیر برگزاری این نمایشگاه هستیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر