افزایش کشفیات جرایم اقتصادی در سطح استان

در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم

سپهر اقتصاد- فرمانده انتظامی استان قم گفت:در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم و کشفیات امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است و با فعالیت پلیس در مقابله با احتکار، احتکار ۹۷۴ میلیارد ریال کالا امسال در قم کشف شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به این که سرقت مسلحانه در قم نداریم گفت: عوامل بیرونی بیشترین تاثیر را در سرقت در استان داشته است، از این رو با فعال کردن گلوگاه ها و ایست و بازرسی در استان و هوشمندسازی پلیس سعی بر آن است تا در مبادی ورودی کنترل بیشتری داشته باشیم تا سارقان شناسایی شده و مانع ورود آن ها به داخل استان شویم.

وی ادامه داد: دادستان قم در مورد کیف قاپی و موبایل قاپی هشدار داده است و اگر سارقی، خانم ها را مورد آسیب روحی و جسمی قرار دهد با برخورد سخت عوامل انتظامی مواجه می شود.
وی بیان کرد: در سرقت با کمک مردم و توجه به مساله پیشگیری و کمک دستگاه های همکار مانند گشت های بسیج و رضویون ۴۰ درصد کاهش سرقت مغازه، ۲۲ درصد کاهش سرقت منزل، ۳۲ درصد کاهش سرقت اتومبیل، ۱۷ درصد کاهش سرقت موتورسیکلت و ۲۲ درصد کاهش قاپ زنی را در سال جاری تا پایان ۲۲ تیرماه شاهد بوده ایم.
وی گفت: تردد خودروهای شوتی در محورها باعث تصادف های تلخ می شود، از این رو پلیس امنیت اقتصادی و عوامل انتظامی و یگان تکاور در ارتقای سطح سلامت محورها کمک کار پلیس هستند و صاحبان خودروی شوتی ها اکثرا خارج از استان هستند و از محورهای مواصلاتی قم تردد دارند.
میرحیدری افزود: در حوزه جرایم رایانه ای وقوع این جرایم در سطح استان افزایشی بوده است این در حالیست که پلیس فتا دامنه فعالیت کشوری دارد و مجرم را در هر نقطه از کشور رصد کند می تواند پیگیری کند.
وی ادامه داد: در مجموع در وقوع جرایم رایانه ای امسال ۷.۹ درصد افزایش جرم را شاهد هستیم و کشف وقوع نیز افزایشی بوده و پلیس فتای قم از پلیس های موفق در سطح کشور است.
میرحیدری در ادامه گفت: در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم و کشفیات امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است و با فعالیت پلیس در مقابله با احتکار، احتکار ۹۷۴ میلیارد ریال کالا امسال در قم کشف شده است.
وی بیان کرد: در ارتباط با پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان قاچاق کالا، هفت درصد افزایش کشفیات را داشته ایم که ارزش ریالی پرونده های کشف شده ۱۳ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: دستگیری قاچاقچیان در حوزه مواد مخدر ۴۸ درصد در این مدت رشد داشته و در جمع آوری معتادان متجاهر ۱۷ درصد رشد داشته ایم و مجموع مواد مخدر کشف شده در سال جاری یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر