امسال ۵۶۵ هزار مراجعه سرپایی در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم صورت گرفت

ا

سپهر اقتصاد - مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: ۵۶۵ هزار مراجعه سرپایی طی سه ماه نخست امسال توسط مراکز ملکی و ۲ هزار و ۵۹۳ مراجعه بستری در بیمارستان امام رضا (ع) این استان صورت گرفت.

سیدمهدی محصل به مناسبت هفته تامین اجتماعی در گفت‌ و گو با خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار مراجعه سرپایی در مراکز ملکی ثبت شد که این تعداد با افزایش ۱۵ درصدی در سال گذشته به ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار مورد رسید.

وی، میزان ارایه خدمات به بیماران بستری شده در بیمارستان امام رضا (ع) قم را طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۱ هزار و ۶ و ۱۱ هزار و ۲۰۷ مورد برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار و ۳۵۱ عمل جراحی بستری صورت گرفت که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش ۴۱ درصدی روبرو بود.

محصل با اشاره به انجام یک هزار و ۶۵۳ عمل جراحی در سه ماه ابتدایی امسال، خاطرنشان کرد: جراحی‌های کوچک، متوسط و بزرگ طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۴۳، ۲۲ و ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کسب درجه یک اعتباربخشی بیمارستانی از موفقیت‌های سال گذشته تامین اجتماعی این استان بود، تصریح کرد: در حوزه توسعه فیزیکی نیز بخش ان آی سی یو جدید بیمارستان امام رضا (ع) با ۶ تخت و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به طرح پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران سالمند بالای ۶۵ سال، یادآور شد: در این راستا سال گذشته ۶۷۴ پرونده با ۹۳ میلیارد ریال اعتبار تشکیل شد.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم، در سه ماه ابتدایی امسال نیز بیش از ۲۴۱ پرونده با حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بیماران سالمند بالای ۶۵ سال پرداخت شد.

وی افزود: طی همین مدت همچنین ۵۷۷ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و هفت میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای درمان زوج های نابارور از سوی تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

محصل به اقدامات توسعه‌ای امسال نیز اشاره کرد و افزود: اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام رضا (ع) با سه هزار متر مربع، راه‌اندازی سه اتاق ال دی آر در بلوک زایمان و راه‌اندازی بخش ام آر آی بیمارستان امام رضا (ع) از جمله این اقدامات است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه با ۸۰۰ پزشک و مراکز درمانی استان قرارداد داریم و با خرید خدمت به جامعه تحت پوشش خود خدمات ارایه می کنیم، تاکید کرد: ۸۲۶ هزار نفر، یعنی معادل ۵۸ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر