امکانات شبکه بانکی با میزان جمعیت قم متناسب نیست

سپهر اقتصاد- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم یکی از چالش‌های سیستم بانکی در قم را حجم زیاد کار و عدم تناسب امکانات با میزان جمعیت این استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول میرخلفی بیان داشت: بانک‌ها نقش اساسی و محوری در جهاد اقتصادی بر عهده دارند و این در شرایطی است که امروز با هجمه‌های گوناگونی از سوی دشمنان به خصوص در عرصه اقتصاد مواجه هستیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم با بیان اینکه از ۲۶ بانک فعال استان ۱۶ بانک عضو این کمیسیون هستند، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد منابع مالی در اختیار بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های قم است و هم اکنون شبکه بانکی استان قم در ۲۵۳ شعبه با ۳ هزار و ۵۰ نفر به شهروندان قمی ارائه خدمات دارد.

وی گفت: بانک ملی و دیگر بانک‌های استان قم در بخش‌های پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ودیعه مسکن، طرح جوانی جمعیت، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، طرح نهضت ملی مسکن و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در ارائه خدمات بانکی، کاهش مطالبات معوق و همچنین یاری رساندن به طرح‌های نیمه تمام عملکرد خوبی داشتند.

میرخلفی عنوان داشت: برخی از بانک‌های خصوصی در زمینه مصارف اعتبارات در داخل استان قم، همراهی لازم را ندارند که در این راستا جلسات مختلفی با آنان برگزار شده و استاندار قم نیز تاکید کرد این بانک‌ها عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم شوند و انتظار می‌رود بانک‌های خصوصی به تکالیف ابلاغی بانک مرکزی عمل کنند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم یکی از چالش‌های سیستم بانکی در استان قم را حجم زیاد کار برشمرد و ابراز داشت: استان قم دارای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که در حال حاضر، امکانات شبکه بانکی بیش از ظرفیت جمعیت موجود است و این در حالی است که با شرایط یکسان در مقایسه با استان‌های مشابه، خدمات بیشتری از سوی بانک‌های استان به شهروندان قمی ارائه می‌شود و در این راستا نیازمند بازنگری در تعداد شعب و نیروی انسانی شبکه بانکی استان قم هستیم.

میرخلفی ابراز داشت: استان قم ظرفیت‌های خوبی در راستای بهره مندی از سامانه‌های نوین بانکی دارد و تمامی بانک‌ها از جمله بانکی ملی ایران در قم به دنبال ارائه حداکثری خدمات به صورت غیر حضوری و در بستر الکترونیک هستند که این امر موجب کاهش ترددها و هزینه و ارائه بهتر خدمات به شهروندان خواهد شد و در این راستا تلاش می‌شود تا کلیه تسهیلات نیز به این روش ارائه شود و افتتاح حساب‌ها نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت گیرد.

وی افزود: برای استفاده حداکثری جامعه از خدمات و بانکداری الکترونیک، نیازمند فرهنگ سازی هستیم که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر