امکان پذیرش ۵۰ هزار اسکان مسافر نوروزی در قم

سپهر اقتصاد- معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم، با بیان اینکه نگرانی در حوزه اسکان نداریم، اضافه کرد: در ایام نوروز با توجه به اینکه اسکان کاروانی در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران نداریم ظرفیت حدود ۵۰ هزار اسکان را خواهیم داشت. همچنین در سطح بوستان‌ها کمپ‌های خوبی آماده شده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی مورد استقبال زائرین قرار خواهد گرفت.

ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در برنامه ریزی‌ها برای هماهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی در نیمه شعبان به همه دستگاه‌ها اعلام شد که این برنامه‌ها تا پایان نوروز و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت؛ لذا بسیاری از آماده سازی‌ها همچون ستاد اسکان، برق رسانی به پیرامون مسجد جمکران با توجه به ترکم بالای زائرین در سال تحویل و شب ۲۱ ماه رمضان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموعه آمادگی‌های خوبی در استان پیش‌بینی شده که پیوسته تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: شهرداری پیش بینی‌های خوبی در راستای آماده سازی شهری از جمله رنگ آمیزی‌ها، تابلوها، مسیرهای دسترسی آغاز کرده است.

مقیمی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه مباحث فرهنگی، عفاف و حجاب با مجموعه‌های تبلیغی و ستاد امر به معروف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین سامانه پیامکی خوش‌آمد گویی و راهنمایی زائر qomzaer.ir از نیمه شعبان فعال شده و تا پایان نوروز به کار خود ادامه می‌دهد و اطلاعات آن ویژه ایام نوروز در حال بروز رسانی است.

وی با بیان اینکه تمهیدات خوبی در راستای تأمین اقلام مورد نیاز مردم، ایمنی راه‌ها، امنیت سطح شهر صورت گرفته است، یادآور شد: مجموعه نظارتی خوبی شامل دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان، تیم بازرسی اصناف، تعزیرات، اداره‌کل صمت و جهاد کشاورزی برای نظارت بر قیمت‌ مواد غذایی و نظارت بر واحدهای اقامتی در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم، گفت: با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز، نظارت بر آماده‌سازی محیط پیرامونی حرم مطهر و واحدهای صنفی برای حفظ حرمت روزه‌داری مورد تاکید قرار دارد.

مقیمی اظهار کرد: در خصوص شرایط جوی از جمله بارش و برودت هوا پیش‌بینی‌های لازم از سوی ستاد بحران استان انجام شده؛ همچنین مباحث مرتبط با سوخت(بنزین، گازوئیل، گاز) و اکیپ‌های امدادی در سطح شهر پایش‌های خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: در نیمه شعبان با فعالیت مجموعه شهرداری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، مساجد و حسینیه‌ها، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و مجموعه اسکان مردمی ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار اسکان را ایجاد کردیم.

مقیمی با بیان اینکه نگرانی در حوزه اسکان نداریم، اضافه کرد: در ایام نوروز با توجه به اینکه اسکان کاروانی در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران نداریم ظرفیت حدود ۵۰ هزار اسکان را خواهیم داشت؛ همچنین در سطح بوستان‌ها کمپ‌های خوبی آماده شده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی مورد استقبال زائرین قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر