انجام طرح مطالعاتی ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در قم

سپهر اقتصاد-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعاتی با عنوان متدولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوه‌های ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در حوزه حمل‌ونقل انجام گرفته است.


رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان یکی از اسناد توسعه شهر در ۲۷ خردادماه توسط وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک به تصویب رسید که امیدواریم مدیریت شهری با استناد به نقشه راه برای آینده کوتاه، میان و بلندمدت شهر تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه ۱۴ محور مورد عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته‌اند، افزود: طرح‌های لازم برای نقاط حادثه‌خیز و مکان‌هایی که عبور عرضی عابرین و یا ترافیک در آن‌ها با مشکل مواجه بود، تهیه و مصوبات آن‌ها نیز اخذ شده است و بالغ‌بر ۵۰ کیلومتر طول مساحت محورهایی است که ممیزی ترافیک در آن‌ها انجام می‌گیرد.  

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: برای پروژه اتصال فاز پنج عمار یاسر به خیابان رسالت و میدان سپاه مطالعات لازم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین حوزه عمرانی صورت گرفت تا بتوان حرکت‌های ترافیکی را از قبل پیش‌بینی و برای آن‌ها طرح متناسب تهیه کرد، ازجمله اینکه تقاطع‌های چراغ‌دار برای این طرح پیش‌بینی‌شده است.  

وی در خصوص احداث پارکینگ‌ها در سطح شهر افزود: چنانچه برای نقاط مختلف شهر، ظرفیت کامل برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود، به ترافیک شهری و استفاده از خودروهای شخصی اهمیت داده شده است و ممکن است حمل‌ونقل عمومی تضعیف شود.  

خانه‌زاد یزدی ادامه داد: باید نقاط بهینه‌ای نیز برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود که در همین راستا مطالعاتی با عنوان متدولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوه‌های ساخت و توسعه پارکینگ‌ها در حوزه حمل‌ونقل انجام گرفته است.  

وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت پارکینگ طبقاتی به‌صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: ابتدا پارکینگ‌های طبقاتی اولویت‌دار به عرصه خواهد رسید و در کنار آن پارکینگ‌های سطحی نیز به‌صورت موضعی در محورهای شهری فعال می‌شوند.  

معاون شهردار قم بیان کرد: کاربری‌های سطح شهر نیاز به تولید و جذب سفر دارند که تاکنون از ضرایب خاص شهر تهران در مطالعات استفاده می‌شد اما اکنون این ضرایب را بومی‌سازی خواهیم کرد یعنی کاربری‌هایی که در این شهر قرار دارند، نیازسنجی شده و در سندهای بالادستی دقت مطالعات افزایش خواهد یافت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر