ایجاد ظرفیت اسکان روزانه برای ۶۰ هزار زائر نوروزی در قم

سپهر اقتصاد-دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان گفت: در مجموع با همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای اسکان روزانه ۶۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر ستاد تسهیلات زائرین استان در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جوی هوا، بیان کرد: با اعلام اداره کل هواشناسی، تمهیدات لازم در زمان بحران برای مسافرین پیش‌بینی شده و بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تخت توسط مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و خانه‌مسافر‌های رسمی برای مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از سوی آموزش و پرورش نیز همکاری‌های لازم صورت گرفته و بیش از ۲۷۰ مدرسه با ظرفیت ۲۵۰۰ کلاس و ۴۰۰ نمازخانه برای اسکان مراجعین در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش آماده‌سازی شده است.

جعفری با بیان اینکه ۶ سالن ورزشی با ظرفیت ۳۰۰ چادر مسافرتی، برای عزیزانی که نصب چادر را برای آسایش و آرامش خود در سفر انتخاب کرده‌اند، در نظر گرفته شده و از این جهت شاهد ایمنی بیشتری خواهیم بود گفت: استفاده از زائرسرای بقاع متبرکه امامزادگان و ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران، از دیگر اقداماتی است که در زمینه اسکان زائرین انجام شده تا بتوانند از زیارت معنوی خوبی در این راستا، بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای اسکان زائرینی که بخواهند از فضای بوستان‌ها برای نصب چادر استفاده کنند، ۷ بوستان با ظرفیت ۳ هزار نصب چادر بوستان نیایش، نیاز، مهدی، فدک، امام رضا (ع)، غدیر و هاشمی، پیش‌بینی شده است.

جعفری تصریح کرد: در شبستان مسجد مقدس جمکران روزانه ۷ هزار نفر و در حرم حضرت معصومه (س) نیز برای ۴ هزار نفر ظرفیت

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر