ایجاد ۶۳ بازارچه عرضه محصولات کارآفرینان بسیجی در پردیسان قم

سپهر اقتصاد-تسهیلگر و کارشناس اشتغال ناحیه امام حسن مجتبی (ع) گفت: طی یک سال و نیم گذشته ۶۳ بازارچه عرضه محصولات کارآفرینان در نقاط مختلف منطقه پردیسان استان قم راه اندازی شد.


مجید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طی نزدیک به یک سال و شش ماه گذشته در منطقه پردیسان قم و در ناحیه بسیج مقاومت امام حسن مجتبی (ع) در زمینه ایجاد اشتغال و تسهیلگری در عرصه تولید، بیش از ۲۴۰ پرونده مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

وی بیان داشت: با مشاوره‌هایی که ارائه شد تعداد ۱۷۰ نفر از متقاضیان توانستند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل تبصره ماده ۱۶ دریافت کنند که با پرداخت این تسهیلات برای ۳۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شد.

تسهیلگر و کارشناس اشتغال ناحیه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به عرصه‌های فعالیت این کارگاه‌های تولیدی گفت: اکثر این کارگاه‌ها از سوی بانوان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست، مدیریت می‌شود و در رشته‌های مختلفی همانند خیاطی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، تولیدات مثل قارچ و پرورش دام در روستاها بوده است.

ابراهیمی با اشاره به ایجاد مرکز کارآفرینی در واحد بسیج خواهران ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در منطقه پردیسان گفت: راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار بر اساس ابلاغیه سازمان بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفت که با وجود اینکه سهم پردیسان قم ۸ صندوق بوده است؛ اما این تعداد به ۱۰ صندوق افزایش یافت که مدیریت آنان نیز بر عهده خود اهالی منطقه و به صورت مردمی است.

وی گفت: در یکی از موارد، خانم سرپرست خانواری که در عرصه خیاطی آموزش دیده و در دوخت چادر مهارت پیدا کرده بود با حمایت‌هایی که صورت گرفت توانست ۱۲ نفر از خانم‌ها را مشغول به کار کند.

وی اضافه کرد: یک مورد دیگر نیز یکی از متقاضیان در عرصه دوخت لباس نوزادان فعالیت داشت که با دریافت تسهیلات کارآفرینی ۷ نفر از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را مشغول به کار کرد و با پیشرفت‌های که داشتند توانستند با برخی از مراکز خارج استان قم نیز ارتباط گرفته و سفارش ثبت کنند و حتی برخی از تولیدات خود را به عراق هم ارسال کردند.

تسهیلگر و کارشناس اشتغال ناحیه امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: طی یک سال و نیم گذشته ۶۳ بازارچه عرضه محصولات کارآفرینان در نقاط مختلف منطقه پردیسان راه اندازی شد که این امر در بازاریابی و همچنین فروش محصولات تولیدکنندگان که اکثراً از بانوان هستند، کمک بسزایی داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان ما در عرصه مشاغل خانگی عرضه محصولات است گفت: باید نمایشگاه دائمی محصولات خانگی ایجاد شود تا هم شهروندان بتوانند بدون واسطه خرید خود را از تولیدکننده داشته باشند و هم تولیدکنندگان بازار خود را برای فروش به دست بیاوردند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر