بازدید ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی قم در سال جاری

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: بازدید ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی قم در سال جاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخیِ زیر نظر این اداره‌کل بازدید کرده‌اند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملا صدرا، کاروانسرای دیرگچین، تپه قلی‌درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو، ‌امسال بازدید از این مکان تاریخیِ مربوط به دوره صفوی، بیشتر شد و نزدیک به ۵ هزار نفر از آن بازدید کردند.
او اضافه کرد: ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.
او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.
ارجمندی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ تعداد خانه‌مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل‌آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.
ارجمندی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می‌شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان، بحرین و سوریه هستند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر