بازنگری خطوط تاکسیرانی در حال انجام است

سپهر اقتصاد-سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر 5 هزار و 914 تاکسی در سطح شهر قم فعالیت دارند.


به گزارش شهرنیوز، قاسم طالبی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای روایت تحول شهرداری قم، با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 914 تاکسی در سطح شهر قم فعالیت دارند، اظهار داشت: همچنین حدود چهار هزار دستگاه خودروهای باری نیز ساماندهی شده که از طریق سازمان برای آنان پروانه اشتغال و فعالیت بهره‌برداری صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه حدود 600 دستگاه تاکسی بی‌سیم در قم فعال است، افزود: حدود 2000 تاکسی در خطوط و 3000 تاکسی گردشی فعالیت دارند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: 76 خط در سطح شهر قم برای تاکسی‌ها ایجاد شده که هم توسط سازمان و هم شرکت‌های خصوصی نظارت می‌شوند که تقریباً به‌طور میانگین در هر خط بین 70 تا 80 دستگاه تاکسی خطی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به انجام بازنگری و مطالعه خطوط تاکسیرانی سطح شهر تصریح کرد: در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی طی قراردادی با معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم، به امور بررسی خطوط و تعداد ناوگانی که در سطح شهر قرار است فعالیت داشته باشند، می‌پردازد.

به گفته طالبی، با درخواست‌هایی که شهروندان داشتند مبنی بر اینکه برخی خطوط نیاز به تاکسی دارد، به دنبال آن هستیم تا این کار به‌صورت علمی انجام شود و خیلی احساسی با موضوع برخورد نکنیم و تیمی را هماهنگ کردیم هم خطوط تاکسی و هم خطوط اتوبوس‌رانی را در دستور کار بازنگری دارند که طرح‌هایشان را مطرح و پس از تأیید، عملیاتی و اجرا می‌شود.

وی درخواست شهروندان برای ایجاد خطوط تاکسی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به خصوصی بودن خودرو تاکسی می‌بایست درآمد لازم هر خط برای راننده تاکسی تأمین گردد؛ ایجاد خط برای مسیر هیچ مشکلی ندارد و در کمیته خطوط درخواست‌ها بررسی می‌شود و در صورت تأیید، خط ایجاد می‌شود، ولی خط آن‌قدر توانایی جذب تاکسی را باید داشته باشد و معیشت راننده تاکسی را تأمین کند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر