بازیافت روزانه ۵۰ تن انواع پلاستیک در سایت البرز قم

سپهر اقتصاد-همزمان با ۲۱ تیر؛ روز جهانی نه به پلاستیک، رئیس اداره آب و خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم از بازیافت روزانه ۵۰ تن انواع پلاستیک در بخش تفکیک زباله سایت البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ طیبه روشن رئیس اداره آب و خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تولید و مصرف سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک در جهان گفت: این رقم در ایران حدود ۱۰ میلیون تن است که باعث شده ایران جز ۱۰ کشور نخست جهان در زمینه مصرف پلاستیک شناخته شود؛ و از طرفی بیش از ۹۰ درصد این پلاستیک‌ها در طبیعت رها می‌شود و برنامه‌ای برای بازیافت آن وجود ندارد.
وی همچنین از تولید روزانه ۷۰۰ تن انواع زباله در سطح استان قم خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ تن انواع پلاستیک در سایت البرز بازیافت می‌شود.
خانم روشن در ادامه به عمر بیش از ۴۰۰ ساله پلاستیک‌ها در طبیعت اشاره کرد و گفت: رها کردن پلاستیک‌ها در طبیعت آلودگی آب، خاک و هوا را به دنبال خواهد داشت.
رئیس اداره آب و خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر در بسیاری از کشور‌ها مثل پاکستان و بنگلادش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع اعلام شده است و در کشور ما نیز سال گذشته هیئت وزیران آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را ابلاغ کرد و در آن مقرر شد تا اداره کل صنعت، معدن و تجارت و تولید کنندگان تا ۵ سال آینده هر ساله تا ۲۰ درصد از تولیدات کیسه پلاستیکی خود را به سمت تولید کیسه‌های تجدید پذیر و یا کیسه‌های سازگار با محیط زیست تغییر دهند و امیدواریم در صورت اجرای این مصوبه تا ۵ سال آتی بتوانیم ممنوعیت کامل مصرف کیسه‌های پلاستیکی را داشته باشیم.
به منظور فرهنگ سازی و ارتقا سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، ۲۱ تیر روز بدون کیسه‌های پلاستیکی نامگذاری شده است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر