بانکهایی که تسهیلات به خارج از استان می دهند به مردم معرفی می شوند

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: به چند بانک هشدار داده ایم و اگر به همراهی نکردن ادامه دهند این بانک‌ها به مردم معرفی خواهند شد و تبعات و پیامد‌های مختلف آن بر عهده خود بانک‌ها است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در استان قم باید توسعه صنعت و خدمات همراه با حفط فرهنگ و بافت دینی و مذهبی شهر قم باشد گفت: در توسعه صنایع باید حفظ بافت فرهنگی باشد نه اینکه مانند واتیکان بگیم بخشی از شهر حرم است و در این بخش فرهنگ دینی حاکم است و مشابه سایر استان‌ها دیگر بخش‌های استان قم تبدیل به مناطق مختلف شهری، صنعتی و تولیدی شود.

وی افزود: در استان قم برای تولید کالا‌های اساسی حمایت انجام می‌شود و در این زمینه با طراحی مدل‌هایی از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

سیدمحمدآقامیری از همه دستگاه‌های اداری خواست تا نهایت همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشند و افزود: حمایت از بخش خصوصی برای افزایش تولید انجام دهند تا از محل رشد تولید تورم هم کاهش خواهد یافت.

بانکهایی که تسهیلات به خارج از استان می دهند به مردم معرفی می شوند

وی ادامه داد: راه‌هایی پیدا کنیم تا مشکلات تولید و بخش خصوصی را رفع نماییم و زمینه‌های افزایش تولید را فراهم نماییم.

استاندار با تاکید بر اینکه در استان قم چند ماموریت داریم افزود: رونق تولید با اولویت فعال کردن واحد‌های راکد با رفع موانع تولید، استفاده از جامعه نخبگانی در استان همراه با پیش بینی‌های لازم، حفظ ارتباط مردمی و تعیین اولویت زمانی برای رفع مشکلات استان با کمک بخش خصوصی باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار در هشداری به بانک‌هایی که همراهی لازم برای اختصاص تسهیلات به مردم ندارند و تسهیلات را به خارج از استان می‌دهند گفت: به چند بانک قم هشدار داده ایم و این بانک‌ها اخطار‌های لازم را دریافت کرده اند و اگر به همراهی نکردن ادامه دهند این بانک‌ها به مردم معرفی خواهند شد و تبعات و پیامد‌های مختلف آن دیگر بر عهده خود بانک‌ها است.

آقا میری با انتقاد از بانک‌ها در خصوص پرداخت نکردن تسهیلات به مردم گفت: بانک‌ها مردم را برای پرداخت وام ودیعه مسکن و وام ازدواج در صف نگه می‌دارند و با این بانک‌هایی که تصمیمات استان را اجرایی نمی‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد منابع بانکی استان باید در استان قم هزینه شود و مدیران متخلف در این زمینه شناسایی شده اند و بانک‌هایی که پای کار نیایند و کمکی برای رفع مشکل مردم نکنند و نامه استانداری را بر می‌گردانند آماده برخورد باشند.

بانکهایی که تسهیلات به خارج از استان می دهند به مردم معرفی می شوند

استاندار همچنین از اجرای طرح تامین علوفه دامداری‌های سبک خبر داد و گفت: به دامداری‌هایی که دام سبک پرورش می‌دهند علوفه آنان را تامین می‌کنیم و این دامداری‌ها هم دام را در بازار استان عرضه نمایند.

وی در خصوص واردات گوشت قرمز هم گفت: با تامین ارز لازم و همکاری وارد کنندگان باسابقه با هدف تنظیم بازار و کنترل قیمت، گوشت قرمز به استان وارد خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر