بانک‌ها در مدار اولویت‌های اقتصادی استان حرکت کنند

سپهر اقتصاد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بر لزوم حرکت جدی بانک‌های دولتی و خصوصی در مسیر اولویت های جدی اقتصادی استان تاکید کرد.


به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار قم، علی اکبر غلامیان در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم گفت: دولت آیت الله رئیسی به شدت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خرد و کلان در کشور است. 

وی افزود: رئيس جمهور در آخرین تاکیدات خود به مدیران دولتی بیان کردند که اولویت‌های دولت شامل حل مسایل مرتبط به ازدواج، مسکن و اشتغال است، در استان قم نیز این سه اولویت به شکل جدی توسط استاندار محترم دنبال می‌شود. 

غلامیان با بيان اينكه پروژه عظیم نهضت ملی مسکن از مهمترین اموری است که دولت در استان‌های مختلف کشور دنبال می کند، اظهار داشت: دراستان قم نیز مصمم هستیم اين پروژه به بهترین شکل ممکن اجرا شود كه در این زمینه نیازمند حضور جدی بانک‌ها مي‌باشيم. 

وی با انتقاد از کم کاری برخی بانک ها در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن اظهارکرد: در زمینه تسهيلات خود مالکی، 15 هزار پرونده وجود دارد که در این مدت تسهیلات متناسب به 5هزار مورد اعطا شده‌است ولی 10 هزار مورد باقی مانده كه باید با تقسیم دقیق توسط بانک‌های استان، تزریق مالی شوند. 

وی با ذکر این مطلب که در زمینه نهضت ملی و ودیعه نیز مترصد فعالیت بیشتر بانک‌های استان هستیم، بیان کرد: یکی از ملاک‌های مهم فعالیت بانک‌ها در مدار اقتصادی متناسب با منافع مردم و کشور، همین نقش مهم است که با این تقسیم بندی، میزان عملکرد آنها نیز مشخص می شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در ادامه به بررسی شاخصه های ارزیابی بانک‌های دولتی و خصوصی در حوزه اولویت های مهم استان پرداخت.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر