با افزایش تولید مسکن تقاضای مردم را کنترل خواهیم کرد

سپهر اقتصاد-استاندار قم با بیان اینکه سوداگری در بازار مسکن باعث مشکلاتی برای مردم شده است، گفت: با افزایش تولید مسکن در استان قم تقاضای مردم در این حوزه را کنترل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه همانطور که در جلسات قبلی تاکید کرده‌ام موضوع تولید مسکن اولویت اول دولت سیزدهم در کشور است لذا ما نیز نسبت به این موضوع در استان قم اهتمام جدی داریم گفت: مردم امروز از بالا بودن قیمت مسکن رنج می‌برند، ما به عنوان دولت وظیفه داریم برای آن‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه مسکن تبدیل به مکانی شده است که سوداگران از آن‌جا سود می‌برند، برای جلوگیری از این موضوع باید به حدی نیاز مردم را تامین کنیم تا تقاضا کاهش یافته و این فضا را کنترل خواهیم کرد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در جلسات قبلی مصوب کرده بودیم که حدود یک هزار واحد مسکن برای اساتید دانشگاه‌ها که واجد شرایط هستند تولید خواهد شد گفت: علاوه بر بحث مسکن اساتید موضوع مسکن نخبگان را داریم که در استان قم حدود ۱۵۰ واجد شرایط داریم، درحال برنامه‌ریزی هستیم تا مجموعه‌ای تحت عنوان مسکن اساتید و نخبگان با الگوی معماری ایرانی و اسلامی آماده‌سازی کنیم.

وی افزود: موضوع مدرسه و بیمارستان از مهم‌ترین مکان‌هایی است که باید به تعداد کافی در سایت‌ها جانمایی شود.

استاندار با بیان اینکه اگر امروز نسبت به جانمایی فضای آموزشی و درمانی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن فکر درستی نشود شک نکنید طی دهه‌های آینده به مشکل خواهیم خورد گفت: اداره کل آموزش و پرورش تعداد مدرسه مورد نیاز در سایت ۵۶۰ هکتاری، شهرک پرنیان و... را به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهد.

آقامیری در ادامه با اشاره به مسکن خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگاران نیز مانند سایر اقشار نیازمند مسکن هستند، بنده از وضعیت معیشتی این قشر مطلع هستم که زندگی خود را به سختی اداره می‌کنند.

وی افزود: خانه مطبوعات مامور پیگیری موضوع مسکن خبرنگاران خواهد بود، خانه مطبوعات لیستی از خبرنگاران واجد شرایط آماده کرده تا مدلی برای این قشر طراحی کنیم.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه مسئولین نباید بی تفاوت از مشکلات مردم عبور کنند، اظهار داشت: ما موظف خدمت‌رسانی به مردم هستیم، خداوند فرصت طلایی توفیق به مردم را نصیب ما کرده پس باید از این مدت به درستی استفاده کنیم.

آقامیری با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است، بیان کرد: در جلسات قبلی عنوان کردم که خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع بوده و در صورت انجام این گونه معاملات مطابق قانون برخورد خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر