با حضور وزیر راه و شهرسازی؛احداث ۵ هزار واحد مسکن ویلایی در قم آغاز شد 

سپهر اقتصاد-در سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان قم، کلنگ احداث ۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن (سایت روستای طایقان) واحدهای یک طبقه حیاط‌دار به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم به مناسبت هفته دولت، عملیات اجرایی ۵ هزار واحد مسکونی ویلایی نهضت ملی مسکن در آن استان آغاز شد.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان قم، متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

سایت طایقان در فاصله ۷ کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان، در ۱۸ کیلومتری قم و در جنوب‌غربی استان قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان قم ضمن افتتاح ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان از سایت ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن قم بازدید می‌کند.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند. به ۲۷ هزار و ۸۶۷ نفر از متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان و بقیه در دیگر اراضی تعیین شده، زمین واگذار می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی قم، شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

در این مراسم، غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سیدمحمد آقامیری استاندار قم  و شماری از مسوولان ملی و استانی حضور داشتند.

احداث ۵ هزار مسکن بر پایه معماری اسلامی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: سایت طایقان قم بر پایه و محور مراکز مذهبی و به خصوص مساجد طراحی شده‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم  در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای ویلایی در سایت طایقان قم، اظهار کرد: سایت طایقان قم بر پایه و محور مراکز مذهبی و به خصوص مساجد طراحی شده‌است.

وی با بیان اینکه فضاهای تجاری متعددی در شهر طایقان دیده شده است، افزود: علاوه بر تامین مسکن در سایت طایقان قم توجه خاصی به مسئله خودکفایی اقتصادی و سلسله مراتب دسترسی شده‌است.

زنجیرانی در ادامه عنوان کرد: در استان قم حدود ۱۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این بین حدود ۸۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به پروژه‌ها متصل شده‌اند، در استان قم حدود ۱۰ سایت احداث مسکن درحال آماده‌سازی است.

وی تصریح کرد: همچنین در سایت شهرک پرنیان قم واحدهای ویلایی براساس معماری ایرانی اسلامی ساخته و در اختیار مردم عزیز قم قرار گرفته خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: متراژ خانه‌های یک‌طبقه سایت طایقان ۱۸۰ متر مربع خواهد بود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر