با روحیه جهادی مشکلات استان را حل خواهیم کرد

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: باتوجه به فرمایشات رهبر انقلاب، با روحیه جهادی مشکلات استان را حل‌ خواهیم کرد.


به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سیدمحمد آقامیری در جلسه معارفه خود که در سالن کرامت استانداری قم با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، بیان کرد: باتوجه به روایتی که از وضعیت قم انجام شد، متوجه شدیم که این استان مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف داشته که با تلاش استاندار سابق قم امروزه بخشی از آن‌ها حل و تعیین تکلیف شده است. 

وی افزود: بنده به عنوان خادم مردم تلاش خواهم کرد ادامه‌دهنده جهاد خدمت در استان قم باشم تا شاهد اتفاقات بهتری به نفع مردم قم باشیم. 

استاندار قم تصریح کرد: آغاز فعالیت خدمت بنده در استان با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبر انقلاب است. ایشان در سخنرانی‌‌های خود فرموده‌اند مشکلات کشور با روحیه جهادی انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: جهاد کلمه‌ مقدسی است؛ جهاد یک تفکر ارزشمند است که باید در راستای خدمت به مردم و محرومین استفاده شود. 

آقامیری خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی، دانش فنی به روز و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مشکلات و توسعه قم در مدیریت جدید استان در دستور کار خواهد بود. 

وی افزود: واقعیت این است که در دوره مدیریت جدید از همه تفکرات استفاده خواهد شد، ما به سراغ مردم خواهیم رفت و از هر ظرفیتی در راستای حل مشکلات آن‌ها استفاده می‌کنیم. 

آقامیری عنوان کرد: استان قم به عنوان شهرکریمه اهل بیت(ع)، ظرفیت‌های قابل توجهی دارد. حضور مسجد مقدس جمکران، حرم حضرت معصومه(س)، علما و بزرگان دینی و چهره‌های حوزوی و دانشگاهی از ویژگی‌های مهم استان است. 

استاندار قم گفت: این قول را به مردم عزیز خواهم داد تا روزی که توفیق خدمت به آن‌ها را دارم، تلاش می‌کنم تا گام‌های ارزشمندی برای استان قم برداشته شود.

استاندار سابق قم نیز در این مراسم گفت: پروژه فرودگاه قم بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود اما در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این فرودگاه احداث شود؛ تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم قم به مدت پنج‌سال در دو کسوت فرماندهی سپاه و استانداری توفیق الهی بود.

وی با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای حاصله در سایه همراهی، همدلی و همکاری مردم، مدیران دستگاه های اجرایی و مراجع تقلید بوده است، مطرح کرد: مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این مسیر همکاری و رهنمودهای موثری داشتند.

استاندار سابق قم با بیان اینکه در ابتدای فعالیت در این استان با مشکلات متعددی مواجه بودیم، عنوان کرد: برخی از پروژه‌های قم بیش از چند دهه راکد و زیر سایه غفلت مدیران در گذشته مسکوت مانده بود.

وی با یادآوری سفر استانی رئیس جمهور به قم، گفت: در این سفر توانستیم 153 مصوبه اخذ کنیم تا بسیاری از مشکلات استان رفع شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه قم به کارگاه بزرگ فعالیت های عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارگاه با همت و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.

وی ضمن تبریک به دکتر سید محمد آقامیری استاندار جدید قم، تصریح کرد: قطعا ایشان نیز مسیر رشد و توسعه استان را در پیش‌ خواهد گرفت و این مسیر را ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به پروژه فرودگاه قم، اظهار داشت: این پروژه بدون هیچ مجوز و مدرک قانونی کلنگ‌زنی شده بود و در نهایت پس از جلسات متعدد مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فرودگاه قم احداث شود. تا امروز تمام شرایط برای صدور مجوز آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و 800 میلیارد تومان اصلاح قرارداد در بخش مترو داشته‌ایم، یادآور شد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل تامین واگن متروی قم حل شود و ادامه مسیر آن نیز تکمیل شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه زمان بسیاری برای تعیین و تکلیف منوریل قم صرف شده است، بیان کرد: تا زمانی‌که مردم حاصل این جلسات را در کف میدان نبینند قانع نخواهند شد ولی در نهایت مقرر شد مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر طراحی را برای ادامه منوریل تا پردیسان آماده کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد رفع مشکل بافت فرسوده در استان قم، تصریح کرد: خانه‌های قرار گرفته شده زیر دکل های فشار قوی برق نیز از دیگر مشکلات در استان قم بود که گرفتاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و ... برای ساکنین این محله به همراه داشت که به لطف خدا درحال رفع شدن است.

استاندار سابق قم با اشاره به اینکه یکی از جاده‌های حادثه‌خیز استان قم جاده پردیسان-ورجان بود، اظهار کرد: این مسیر نیز با پیگیری‌های انجام شده درحال احداث است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها به برکت و لطف اهل بیت(ع) بوده است، مطرح کرد: جلسات متعددی با موضوع دریاچه نمک نیز برگزار شده است که در نهایت مقرر شد 10 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص پیدا کند که 80 درصد آن با بخش خصوصی 20 درصد آن با کمیته امداد خواهد بود.

شاهچراغی با اشاره به وجود مشکلاتی در فاضلاب شهری، عنوان کرد: در این عرصه نیز باتوجه به اینکه بخش زیادی از پساب استان هدر می‌رفت، با بخش خصوصی قراردادی منعقد شد تا این وضعیت سامان یابد.

وی با بیان توفیقات دولت سیزدهم در حوزه صنعت خاطرنشان کرد: توجه اصلی ما به مشاغل خانگی، سوغات و صنایع دستی قم بوده است. 

شاهچراغی با بیان اینکه تیم فعال در عرصه مدیریت استان زمینه‌ رشد و توسعه استان را فراهم کرده است، تصریح کرد: قم شایسته خدمت‌رسانی‌های بیش‌تر است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز طی سخنانی خطاب به استاندار جدید، گفت: در استان قم کارهای نیمه‌تمام زیادی وجود دارد و از مجموعه جدید مدیریت استان انتظار می‌رود در خصوص اتمام این پروژه‌ها و آغاز پروژه‌های جدید اهتمام جدی داشته باشند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در قم باید متناسب با ویژگی‌های مذهبی این شهر باشد اضافه کرد: ورودی‌های قم و نظام شهرسازی و معماری این شهر باید با ویژگی‌های خاص جهانشهر مذهبی قم همخوانی داشته باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر (ع) بیان داشت: همه باید از مسوولانی که به دنبال ریاست هستند دوری کرده و به دنبال مسوولان خدوم و پاکدست باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: از حقوق مسوول در قبال مردم این است که هرچه مسوولان برای خود روا می‌دارند برای دیگران نیز روا دارند.

وی بیان داشت: استانداران اختیارات خوبی در حوزه اداری، عمرانی، سیاسی و اقتصادی دارند که می‌توانند آثار پربرکتی از خود بر جای بگذارند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قم از نظر عمرانی، فرهنگی، و سیاسی شرایط متفاوتی نسبت به استان‌های دیگر دارد، اضافه کرد: باید روالی در استان قم دنبال شود که این استان به الگویی در بین استان‌های دیگر تبدیل شود.

امام‌جمعه قم، یادآور شد: طی ۲ سال گذشته، تمامی ارکان مذهبی و حوزوی شهر مقدس قم در کنار مجموعه مدیریت استان در مسیر خدمت‌رسانی به مردم بودند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر