بخش زیادی از موانع برون مرزی صادرکنندگان با آموزش تخصصی رفع می‌شود

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق بازرگانی قم گفت: تولید کننده امروز برای صادرات نیازمند آموزش‌های تخصصی در مسائل حقوقی است تا بتواند به سهولت تجارت برون مرزی خود را توسعه دهد.

  •  ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، احمد وحیدی‌منش در نشست کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه عمده ترین مشکلاتی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند عدم آگاهی از قوانین و مقررات بین المللی است اظهار داشت: به سبب همین ناآگاهی‌ها دیده می‌شود که صادرکنندگان ما به دلیل تفاوت تجارت در مناطق مختلف دنیا با وجود فرهنگ‌های متفاوت دچار ضرر و زیان شده‌اند.

وحیدی منش در ادامه ضمن تبیین نقش کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی در آگاهی بخشی به تجار، گفت: ما در تلاش هستیم تا فضایی را ایجاد کنیم که همه تولید کنندگان پس از کسب آگاهی لازم در قوانین بین‌المللی با دقت لازم کسب و کار خود را در بازار های خارجی توسعه دهند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم با تأکید بر اینکه فعال سازی کمیسیون حقوقی باعث شده است تا تولید کنندگان از ظرفیت مشاوره‌ای این کمیسیون بهرمند شوند ادامه داد: با هماهنگی کمیسیون آموزش اتاق قم دوره های تخصصی حقوقی را تدوین نموده و به زودی این خلاء در استان را برای اهالی بخش خصوصی مرتفع می‌کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر