برنامه‌ریزی شهرداری برای تحول در نهضت پارکینگ در قم

برنامه‌ریزی شهرداری برای تحول در نهضت پارکینگ در قم

سپهر اقتصاد-معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم برنامه‌های توسعه‌ای پارکینگ در سطح را موردتوجه قرار داد و گفت: لکه‌های پارکینگ مختلفی در سال‌های گذشته تملک و یا بلاتکلیف باقیمانده بود که برنامه‌ریزی مشخصی برای اجرای آن‌ها و دیگر لکه‌های مشخص‌شده در حال اجراست.


به گزارش شهرنیوز، رضا خانه‌زاد یزدی در نخستین سلسله نشست های رسانه‌ای روایت تحول شهرداری قم، با اشاره به آخرین اقدامات و تشریح فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در شهر قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات از ابتدای سال جاری، تصویب طرح جامع حمل‌ونقل در سطح ملی است که به‌زودی به استان و شهرداری ابلاغ می‌شود و مسیر حرکتی شهر تا سال 1413 مشخص‌شده است.

وی برنامه‌های توسعه‌ای پارکینگ در سطح را موردتوجه قرار داد و افزود: لکه‌های پارکینگ مختلفی در سال‌های گذشته تملک و یا بلاتکلیف باقیمانده بود که برنامه‌ریزی مشخصی برای اجرای آن‌ها و دیگر لکه‌های مشخص‌شده در حال اجراست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: یکی از اقدامات در دستور کار در سال جاری، به‌روزرسانی تابلوهای هدایت مسیر در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه اجرای 5 پل عابر پیاده مکانیزه در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 550 هزار خط‌کشی طولی در سطح اجرا شده است که این مقدار نسبت به کل سال گذشته بیشتر است.

خانه‌زاد اضافه کرد: 16 دستگاه ون برای خدمات‌رسانی در پیاده راه‌های هسته مرکزی از روزهای آینده مشغول فعالیت می‌شود که نقش مهمی در جابجایی زائران، مسافران و مجاوران خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی نهضت ایستگاه‌های سبز در سطح شهر خبر داد و یکی دیگر از اقدامات را ساماندهی بار درون‌شهری توسط نرم‌افزار دانست و گفت: در ادامه واگذاری اتوبوس‌های خریداری‌شده در سال گذشته، 50 دستگاه اتوبوس جدید به‌زودی به ناوگان اضافه می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر