برندسازی برای پسته تولیدی قم انجام نشده است

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم گفت: ایجاد یک انجمن برای تجمیع تولیدکنندگان پسته و در کنار آنها، حضور صادرکنندگان مجرب، کمک بزرگی به شناخت برند پسته قم خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، علیرضا شیخانی در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی که با حضور جمعی از پسته کاران نمونه استان برگزار شد گفت: ارتباط با خارج از کشور و صادرات محصول یکی از مهمترین اهداف کشاورزان است که متاسفانه در گذشته به دلیل نبود ساز و کار مناسب، احتمال رخ دادن این اتفاق نزدیک به صفر بوده است و از سال گذشته، در حال رایزنی برای ایجاد یک شبکه ارتباطی میان کشاورزان و صادرکنندگان کشور هستیم.
شیخانی با بیان اینکه صنعت پسته کاری در استان قم که با بیش از 14 هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در رتبه هفتم کشور است، اظهار کرد: ایجاد یک انجمن برای تجمیع تولیدکنندگان پسته و در کنار آنها، حضور صادرکنندگان مجرب، کمک بزرگی به شناخت برند پسته قم خواهد کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر پسته تولیدی استان قم، به نام استان‌های دیگر به بازار داخلی و بعضا در بازارهای خارجی به فروش می‌رسد افزود: برای جلوگیری از ادامه این روند با مشارکت تولیدکنندگان این محصول درصدد برندسازی مناسب برای تولیدی‌های مختلف هستیم.
در ادامه این نشست سید مجتبی فرهادی همچنین از تشکیل انجمن تولیدکنندگان پسته استقبال کرد و گفت: بازاریابی بهتربرای فروش بیشتر، ایجاد روابط در سطح کشور، استفاده از پتانسیل اتاق بازرگانی در روابط تجاری با سایر استان‌ها، تنها بخشی از مزایای تشکیل این انجمن است.
دبیرکل اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه اتاق قم با تمام ظرفیت در خدمت انجمن‌های زیر مجموعه خود است گفت: اتاق بازرگانی قم در دوره دهم آماده پشتیبانی کامل از کمیسیون کشاورزی و رساندن پسته قم به جایگاه اصلی خود است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر