برگزاری اولین مزایده‌ی الکترونیکی در دادگستری استان قم

سپهر اقتصاد-رئیس کل دادگستری قم با اشاره به اینکه قم دومین استان کشور است که مزایده‌ی الکترونیکی برگزار می‌کند، گفت: از این به بعد همه‌ی مزایده‌های دادگستری از طریق «سامانه‌ ستاد» انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس کل دادگستری قم با اشاره به اینکه قم دومین استان کشور است که مزایده‌ی الکترونیکی برگزار می‌کند، گفت: از این به بعد همه‌ی مزایده‌های دادگستری از طریق سامانه‌ی ستاد انجام می‌شود.
وی افزود: در این روش مراجعه حضوری شرکت کنندگان به مجتمع‌های قضایی حذف شده است و تمامی مراحل از جمله نشر آگهی شرکت در مزایده و انتقال سند از طریق سامانه ستاد انجام می‌شود.

وی گفت: در روش سنتی مشکلاتی در پرداخت ۱۰ درصد اولیه و مابقی وجه پس از پایان مزایده وجود داشت که در روش الکترونیک تمامی پرداخت‌ها به صورت ... حضوری از طریق سامانه انجام می‌شود.

حجت الاسلام علی مظفری  طولانی بودن فرایند مزایده سنتی را یکی دیگر از مشکلات مزایده سنتی عنوان کرد و افزود: کوتاه شدن فرایند مزایده به لحاظ مکانیزه شدن فرایند‌ها اعم از نشرآگهی شرکت در مزایدن و پرداخت‌ها از مزایای روش جدید است.

وی ادامه داد: در روش برگزاری مزایده به صورت الکترونیک هیچ محدودیتی در برگزاری مزایده وجود ندارد و متقاضیان شرکت در مزایده می‌توانند از سراسر کشور در آن شرکت کنند.

 مظفری با بیان اینکه احتمال تبانی بین شرکت کنندگان در روش سنتی وجود داشت، اما در روش الکترونیک امکان تبانی وجود ندارد و فروش مال به بالاترین قیمت ممکن انجام می‌شود افزود: ابطال مزایده به لحاظ خطای انسانی یا مشکلات دیگر به لحاظ مکانیزه شدن فرایند‌ها کاهش می‌یابد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر