برگزاری تورهای آموزشی برای گلخانه‌داران استان توسط اتاق بازرگانی

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم از برگزاری تورهایی با هدف آشنایی بیشتر و الگوبرداری گلخانه داران قمی از گلخانه داران موفق کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم از برگزاری تورهایی با هدف آشنایی بیشتر و الگوبرداری گلخانه داران قمی از گلخانه داران موفق کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، علیرضا شیخانی در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: با اینکه محصولات گلخانه داران قمی از لحاظ کمیت و کیفیت در سطح کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد، مشکلاتی نظیر عدم گازرسانی مناسب و آب و هوای خاص این استان، لزوم برگزاری تورهایی را برای آشنایی بیشتر با نوع فعالیت و الگوگیری از گلخانه‌داران موفق کشور دوچندان کرده است.
در این نشست که با حضور برخی از گلخانه‌داران استان و مدیران دولتی مرتبط انجام شد، شیخانی ضمن اشاره به این مطلب که گلخانه‌ها در آینده اصلی‌ترین تامین کننده مواد غذایی استراتژیک کشور خواهند بود، گفت: در صورت ادامه داشتن وضع موجود در گاز رسانی شاهد موج تعطیلی گلخانه‌های استان خواهیم بود.
وی همچنین به قیمت بالای زمین برای احداث گلخانه در فضای شهری اشاره داشت و عنوان کرد: طراحی و مهندسی شرکت گاز نیز باید به گونه‌ای باشد که تمام نقاط استان را زیر چتر گازرسانی خود قرار دهد تا سرمایه گذاران به حضور در این حوزه ترغیب شوند.
در بخش دیگری از این نشست کشاورزان و گلخانه‌داران قمی از اتاق بازرگانی قم درخواست پیگیری حذف مالیات کشاورزان را از طریق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتند و ابراز امیدواری کردند اتاق قم در دوره جدید بتواند پلی برای رفع موانع تولید کشاورزان شود.
قسمت پایانی این جلسه نیز به مطرح کردن مشکلات گلخانه‌داران با مدیران دولتی بخش مربوطه اختصاص یافت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر