بهره برداری از ۲۲ تقاطع برای راونسازی ترافیک در قم

سپهر اقتصاد-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از سال ۹۴ با هدف روانسازی ترافیک در سطح شهر ایجاد ۳۵ تقاطع‌ در خیابان‌های شهر قم آغاز شده که تا امروز ۲۲ طرح به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در نشست خبری به مناسبت روز ملی حمل و نقل با اشاره به سیاست‌های کاهش ترافیک در سطح شهر از آغاز ساخت ۳۵ تقاطع در خیابان‌های قم از سال ۹۴ و تکمیل  ۲۲ طرح آن تاکنون خبرداد و افزود: ناوگان اتوبوسرانی قم هم با ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و ۸۵۰ ایستگاه  ۱۱ درصد حمل و نقل عمومی استان را پوشش میدهد.

یزدی با اشاره به سامانه هوشمند ثبت تخلف رانندگی به ۱۴ دوربین تا پایان سال  گفت: هم اکنون در بلوار‌های  غدیر، شهیدحاج خدا کرم، جاده قدیم تهران، بلوار امام صادق (ع)، شهروند و امامت در پردیسان این سامانه فعال است.

وی افزود: هوشمندسازی تقاطع ها، خرید اتوبوس‌های جدید، بازسازی اتوبوس‌های قدیمی و ساخت ۵ پارکینگ در سطح شهر از جمله اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیکی شهرداری تا پایان امسال است.

معاون شهردار قم با اشاره به میزان بالای تصادفات موتور سوار‌ها در قم گفت: مهمترین محور‌های مطالعاتی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شهرداری قم کاهش تصادف با موتور سیکلت  است که امیدواریم با فرهنگسازی و همکاری سایر نهاد‌ها این حوادث کاهش یابد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر