بیابان زدایی مهمترین موضوع سال آینده قم

سپهر اقتصاد-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : موضوع مهم ما در سال ۱۴۰۳ مقابله با بحث بیابانی شدن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمد شعاعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان قم از نظر اقلیمی جزو استان‌های گرم و خشک است افزود: بیابان زدایی مهمترین برنامه ما در سال آینده است که امیدواریم با کمک دستگاه‌های مربوطه و مردم بتوانیم در این امر به نتایج قابل قبول برسیم.
وی افزود: بیشتر باد‌هایی که در است می‌وزد از سمت شرقا است بنابراین تمرکز اصلی ما بیشتر، شرق استان است.
شعاعی به ادامه طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت اشاره کرد و گفت: سهم استان قم ۸ میلیارد درخت است که این طرح سال آینده نیز در استان پیگیری می‌شود.
شعاعی در مورد برنامه‌های سال آینده گفت: محوریت کار ما در سال آینده طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که کاملا مردمی دنبال خواهد شد و سهم قم از یک میلیارد درخت حدود ۸ میلیون درخت است که ما در چهار سال باید کاشت کنیم. 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: این فردا با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و غبارروبی آغاز می‌شود. 
وی افزود: سه شنبه صبح زنگ سبز در مدارس استان نواخته می‌شود و با هماهنگی سپاه استان قم رزمایش مشترک درخت‌کاری در پادگان علی ابن ابی طالب (ع) برگزار و در روز چهارشنبه نیز نشستی با موضوع آبخیزداری و مدیریت بحران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه دنبال خواهد شد. 
شعاعی از اجرای پویش نهال کاری با حضور طلاب جامعه المصطفی و طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در منطقه شرق قم خبرداد و گفت: روز جمعه میز خدمت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در نماز جمعه قم برپا و و توزیع بذر در مناطق گردشگری استان قم انجام خواهد شد.. وی در پایان گفت: در روز جمعه پویش نهال‌کاری با همراهی جمعیت احیای انسانی کنگره شصت، در پارک ثامن انجام خواهد شد و از ابتدای هفته منابع طبیعی نیز در شهرستان کهک و جعفرآباد با حضور فرماندار و مسئولان نهال کاری خواهیم داشت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر