بیست و سومین نمایشگاه الکامپ استان قم گشایش یافت

سپهر اقتصاد-- بیست و سومین نمایشگاه الکامپ استان قم روز چهارشنبه طی آیینی در محل جدید نمایشگاه بین المللی قم آغاز به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و سومین دوره نمایشگاه الکامپ تلکام با هدف پشتیبانی و تقویت زیست بوم فناوری استان، تا ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های استان قم در کیلومتر ۲ آزادراه قم – تهران میزبان بازدیدکنندگان است.

جواد غلام‌پور اضافه کرد: افزایش آگاهی از ظرفیت های فناوری و اطلاعات استان، ایجاد فرصت برای کسب و کارهای اینترنتی و راه اندازی ظرفیت های کسب و کار، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: این نمایشگاه می تواند فرصت های مناسبی برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و همچنین جذب سرمایه گذاران برای حمایت از استارت آپ ها کمک کند.

وی اظهار داشت: همکاری میان فعالان زیست بوم فناوری به راه اندازی کسب و کارهای غیردولتی و جذب سرمایه گذار در حمایت از استارت آپ ها کمک می کند.

غلامپور با اشاره به دسته بندی های نمایشگاه، گفت: برای حضور شتاب دهنده ها و پارک علم و فناوری، جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۶۰ تا ۷۰ غرفه وجود دارد که شامل بخش‌های جانبی مانند بازار سلام استان قم، کاریابی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، انجمن مشاوران کسب و کار و غیره است.

حسن نادری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز پس از افتتاح این نمایشگاه، از آخرین دستاورد های فناورانه حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی استان از شرکت های دانش بنیان این حوزه بازدید کرد.

وی با قدردانی از عوامل برگزاری این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که با توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان شاهد بالندگی هرچه بیشتر این شرکت های دانش بنیان استان در کشور باشیم.

نادری با اشاره به ظرفیت های ویژه استان قم در حوزه شرکت های دانش بنیان افزود: قم با توجه به نزدیکی به تهران و بهره مندی از محتوای دست اول فرهنگی و مذهبی در کشور می‌تواند علاوه بر دستیابی به توان اشتغال زایی بالا، با توسعه فناوری اطلاعات به حل مسایل کلیدی و اساسی کشور کمک نماید.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر