بیش از ۵۰ درصد از شکایت های مردمی مرتبط با آلودگی هواست

سپهر اقتصاد-رئیس اداره بازرسی محیط زیست استان قم با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه محیط زیست، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برای برقراری ارتباط مستقیم با همشهریان محترم جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات، شکایات و گزارشات، راه های سهل الوصول مختلفی را فراهم آورده است.

حمیدرضا فشکی سامانه اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست با شماره تلفن ۱۵۴۰ را به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتباطی این اداره کل با مردم عنوان کرد و افزود: این سامانه از طریق تلفن ثابت و همراه، به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور مردم، آماده دریافت شکایت ها و گزارش های مردمی و همچنین ثبت حوادث زیست محیطی است.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: این اداره کل علاوه بر پاسخگویی حضوری به همشهریان محترم، از طریق تلفن های ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۱-۰۲۵ و همچنین شماره ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ در فضای مجازی ایتا، بله و روبیکا، به صورت غیرحضوری آماده خدمتگزاری به مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۱۰۰ مورد شکایت و گزارش های مردمی از آلودگی ها و تخلفات زیست محیطی در سطح استان قم به این اداره کل رسیده است، اظهار داشت: تمامی این موارد بلافاصله جهت رسیدگی و پاسخگویی به مردم، در دستور کار قرار گرفته است.

فشکی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شکایت های مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ و دیگر شکایت ها و گزارش ها از طریق سامانه سامد، فضای مجازی، تلفنی و حضوری به این اداره کل رسیده است، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از شکایت های مردمی در رابطه با آلودگی هوا در سطح شهر و نیز شهرک ها و نواحی صنعتی بوده است.

🔸وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم و مسؤولان بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی می داند، ضمن مقابله با تخلفات زیست محیطی در ابعاد گوناگون، بتوانیم به اهداف متعالی سازمان محیط زیست دست یابیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر