بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

سپهر اقتصاد- مدیر کل بنیاد مسکن استان قم گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در قم مقاوم سازی شدند که امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ تمامی خانه های مسکونی در روستاهای این استان مقاوم سازی شوند.

محمد اطهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اجرای برنامه طرح هادی در روستاهای استان قم از مأموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است بیان کرد: ۱۲۴ روستای بالای جمعیت ۲۰ خانوار و ۴۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار در استان قم طرح هادی دارند که از سه سال گذشته تاکنون بازنگری برخی از این طرح‌ها در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم گفت: دوره طرح هادی روستاها ۱۰ ساله است و بازنگری طرح‌های هادی در روستاهای استان قم به پیشنهاد مسؤولان محلی از جمله دهیاری‌ها و شورای های اسلامی روستاها از سال ۱۴۰۰ در دستور کار است و تاکنون برای ۷۴ روستا این بازنگری‌ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: طرح صدور سند رسمی برای اراضی کشاورزی استان قم از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ سند اراضی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار جمعیت صادر شده است.

اطهری ادامه داد: ۲۰ هزار و ۳۷۰ سند برای اراضی روستایی و ۳ هزار و ۴۱ سند کشاورزی مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان قم است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در حوزه ساخت مسکن گفت: سال گذشته ۵۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در استان قم تحویل شد.

وی افزود: تا پایان سال جاری ۴ هزار واحد مسکونی از نهضت ملی مسکن استان به متقاضیان تحویل می‌شود و در حال حاضر ۳۰۰ واحد مسکونی نیز تکمیل شده و آماده برای بهره برداری است.

آمار پروژه‌های در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

اطهری ادامه داد: هم اکنون ۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در شهرک پردیسان، ۴ هزار واحد مسکونی در سایت طایقان، ۴۱۰ واحد مسکونی در شهرهای جعفریه، کهک و قنوات در حال ساخت است.

وی با اشاره به برنامه افتتاح واحدهای مسکونی بیان کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت امسال، ۱۶۱۰ واحد مسکونی در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال، ۳۳۰ واحد دیگر به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و ۲۶۰ واحد نیز به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به مأموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار اصلی بنیاد مسکن، رسیدگی به مسکن اقشار نیازمند و محرومان روستایی است.

وی عنوان کرد: در دهه‌های گذشته زلزله‌های بزرگی در کشور رخ داده که حجم خسارت‌های مالی و جانی در این حوادث زیاد بوده است؛ اما این خسارت‌ها در سالهای اخیر به حداقل رسیده که این امر نشان از مقاوم سازی خانه‌های روستایی دارد.

اطهری بیان کرد: در استان قم ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانواده به صورت دائم در روستاها سکونت دارند که تا سال ۸۴ تنها ۷ درصد از منازل روستایی مقاوم سازی شده بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم ادامه داد: تاکنون ۹ هزار ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند که امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ تمامی خانه‌های مسکونی در روستاهای استان قم مقاوم سازی شوند.

وی با بیان اینکه سهمیه استان قم در سال جاری برای مقاوم سازی ۲ هزار واحد است افزود: تاکنون ۷۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و ۳۰۰ واحد دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

اطهری بیان کرد: دولت سیزدهم برای مسکن روستایی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵۳ قطعه زمین به روستاییان استان قم واگذار شد که این آمار از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان قم ۶ هزار و ۸۱۵ مورد بوده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر