بیمه ‌شده‌های مشاغل آزاد در قم طی یکسال 20 درصد افزایش یافت

سپهر اقتصاد-مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: آمار بیمه ‌شده‌های تامین اجتماعی در بخش مشاغل آزاد در یک‌سال گذشته بیست و 70 صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری افزود:‌ در حال حاضر 20 هزار و 704 نفر در این استان بیمه شده مشاغل آزاد هستند که نسبت به دی سال گذشته 3 هزار و 551 نفر افزایش یافته که اطلاع‌رسانی و ارتقا فرهنگ بیمه‌پردازی از دلایل آن است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 17 هزار و 153 نفر بیمه شده اصلی در بخش مشاغل آزاد بودند که امسال این تعداد به 20 هزار و 704 نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد بیمه‌شده‌های تبعی در این بخش نیز یازده هزار و 611 نفر می‌باشد که نسبت به سال گذشته 2754 نفر افزایش یافته‌است.
عاشوری، جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را 843 هزار و 259 نفر عنوان کرد و گفت: از این آمار، تعداد 321 هزار و 504 نفر بیمه شده اصلی و 521 هزار و 755 نفر بیمه شده تبعی هستند.
وی افزود: مخاطبان تامین اجتماعی می‌توانند هرگونه مشکل خود در ارتباط با این سازمان را با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان به شماره ۱۴۲۰ در میان بگذارند و کد پیگیری دریافت کنند.
تامین اجتماعی در استان قم با 4 شعبه اصلی، 2 شعبه اقماری، 5 کارگزاری رسمی و 4 مرکز درمانی ملکی خدمات مختلف بیمه ای و درمانی ارائه می دهد.
هم اکنون این اداره کل 54 خدمت خود را بصورت غیرحضوری و در سامانه es.tamin.ir به مخاطبان خود عرضه می نماید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر