تاکید استاندار بر ضرورت سرعت دهی در پرداخت تسهیلات

سپهر اقتصاد- استاندار قم در نشست با مدیران و دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موظفند موانع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در کمترین زمان تسهیل کنند. 


تاکید استاندار بر ضرورت سرعت دهی در پرداخت تسهیلات/ سهم ۱۰۳ میلیارد تومانی تسهیلات مشاغل خانگی قم در شش ماه نخست ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک ها در ارائه این تسهیلات بیان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده در سال گذشته ۹۳ درصد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است و البته برای دریافت این تسهیلات برخی مشکلات وجود داشته که باعث گلایه مندی مردم شده و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی طی جلساتی با مدیران بانک‌های عامل این موانع را برطرف کنند.
وی در ادامه افزود: طبق گزارشی که در این جلسه ارائه شده برای شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه مشاغل خانگی به بانک های عامل استان ابلاغ شده که مدیران دستگاه‌هایی اجرایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صمت و اداره کار باید سازوکار معرفی افراد متقاضی را تسهیل و اطلاع رسانی کنند تا متقاضیان کسب و کار سریع تر بتوانند وام را دریافت کنند.
شاهچراغی بیان کرد: اکثر متقاضیان این تسهیلات زنان سرپرست خانوار و یا خانه دار و هم چنین بازنشستگان هستند که موانع بر سر دریافت تسهیلات این عزیزان باید برداشته شود. اگر مشکل از سامانه است در سطح ملی پیگیری شود تا سریعا این گونه مسائل حل و فصل و کار مردم لَنگ سامانه نباشد.
گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل صمت و همچنین اداره کل میراث فرهنگی گزارشی از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ارائه دادند.
شناسه خبر: 27381      تعداد بازدید: 36
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر