تاکید استاندار قم بر تعامل اقتصادی و فرهنگی با لبنان

سپهر اقتصاد- - استاندار قم در دیدار با وزیر کار لبنان گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از مردم لبنان آمادگی داریم که بستر تعامل بیشتر استان قم در حوزه های اقتصادی و فرهنگی با ملت و دولت لبنان را فراهم کنیم. 

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در محل استانداری قم در دیدار با مصطفی بیرم وزیر کار لبنان اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران و لبنان ارتباط نزدیک و خوبی با یکدیگر دارند، ما در قم این آمادگی را داریم که تعاملات مختلفی در زمینه‌های مختلف با لبنانی‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قم هفت شهرک صنعتی وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده‌است، این واحدها تولیداتی در زمینه مواد اولیه صنایع شیمیایی، چوب و مبلمان، عقیق و غیره دارند.

شاهچراغی تصریح کرد: استان قم آمادگی تبادل هیات های فنی و حرفه ای، دانشجویی، مشاغل خانگی و غیره در قالب اردوهای آموزشی و علمی بین طرفین را دارد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به جنایت قرآن‌سوزی در یکی از کشورهای غربی تاکید کرد: باتوجه به هجمه‌ای که امروزه دشمنان علیه مقدسات اسلامی ایجاد کرده‌اند، باید کشورهای اسلامی نشست هایی با هم داشته باشند و درخصوص برخورد حقوقی و بین المللی با این جنایت ها همفکری نمایند تا تصمیم موثری در این زمینه گرفته شود.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: استان قم باوجود حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و صاحبان فکر و اندیشه آمادگی میزبانی از برگزاری این جلسات یا میزگردها را دارد.

استاندار قم در پایان بیان کرد: از حضور شما و هیات همراه در قم خشنود هستیم و از شما می‌خواهیم سلام ما را به ملت فهیم لبنان و رهبران بزرگوار مقاومت ابلاغ کنید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر