تخصیص پساب به صنایع را با حساسیت و جدیت پیگیری می‌کنیم

تخصیص پساب به صنایع را با حساسیت و جدیت پیگیری می‌کنیم

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه مجموعه آبفا تخصیص پساب به صنایع را با حساسیت و جدیت پیگیری می‌کند، عنوان کرد: عملیاتی شدن این موضوع نیاز به همکاری‌های همه‌جانبه صنایع با شرکت آب و فاضلاب را دارد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در نشستی که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و با هدف «بررسی مدیریت بهینه مصرف آب در صنایع» برگزار شد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بخش صنعت از پساب، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی استان این موضوع بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت نیرو مبنی بر ممنوعیت استفاده صنایع از آب شرب، اظهار کرد: خوشبختانه در استان قم ظرفیت‌های خوبی را در زمینه جایگزینی آب با پساب داریم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه مجموعه آبفا تخصیص پساب به صنایع را با حساسیت و جدیت پیگیری می‌کند، عنوان کرد: عملیاتی شدن این موضوع نیاز به همکاری‌های همه‌جانبه صنایع با شرکت آب و فاضلاب را دارد.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر ورود بخش خصوصی به مسئله انتقال و تصفیه فاضلاب پردیسان، تصریح کرد: در این زمینه به توافقات اولیه با سرمایه‌گذار رسیده‌ایم تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه انتقال و تصفیه فاضلاب سرمایه‌گذاری کند.

بختیاری با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش، هم موضوع تصفیه فاضلاب پردیسان و هم موضوع باز تخصیص پساب به صنایع را محقق خواهد ساخت، یادآور شد: استفاده از پساب در صنایع بالادست پردیسان می‌تواند به پایداری آب با کیفیت در شبکه آب شرب شهر کمک چشمگیری کند.

وی با بیان اینکه صنایع نیز باید در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند، تصریح کرد: قرارداد تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب پساب به صنایع از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب منعقد شده اما همچنان عملیاتی نشده است که نیاز به پیگیری بیشتر از سوی بخش صنعت دارد.

دکتر احمدی جبلی نیز با اشاره به اینکه مشکل آب در قم بسیار جدی است، تأکید کرد: باید برای حفظ و پایداری منابع آبی که در اختیار داریم تلاش کنیم و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با بیان اینکه یکی از اقدامات در راستای حفظ منابع آبی جایگزینی پساب به جای آب در بخش صنعت است، گفت: قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ما را ملزم به این کار کرده است که باید این مهم را با کمک بخش صنعت به سرانجام برسانیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر