تدوین طرح جامع کمربندی سبز شهر قم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، طرح جامع کمربندی سبز شهر قم در مراحل تصویب قرار دارد.

پیام جو‎ا‎د‎یا‎ن در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سبز و درخت‎‎کاری، اظهار داشت: طرح جامع کمربند سبز شهر قم تدوین‌شده است و به‌زودی تصویب خواهد شد و بر اساس آن از اداره کل راه و شهرسازی اراضی جدید برای توسعه کمربند سبز دریافت خواهیم کرد.  

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در قم همواره با چالش‌های متعددی در بخش‌های تأمین آب، کیفیت آب، خاک بستر و هوا روبه‌رو بوده است، افزود: ازاین‌رو توسعه و نگهداری فضای سبز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما‎، منظر و فضای سبز‎ شهرداری قم با اشاره به کاشت ۴۶۰ درخت مثمر در بلوار آیت‌الله بروجردی، خاطرنشان کرد: مناطق چهار، پنج و هشت به دلیل داشتن اراضی مستعد و با کیفیت سرانه فضای سبز بیشتری دارد.  

جوادیان ادامه داد: در مناطق دو و شش به دلیل مسکونی بودن توافقی در خصوص ایجاد فضای سبز صورت نمی‌گیرد و با چالش بیشتری برای توسعه فضای سبز داخل بافت شهری روبه‌رو هستیم.  

وی تأکید کرد: مطابق مصوبه هیئت‌وزیران و مصوبه مجلس، از وظایف دولت پرداخت یک سوم از هزینه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، اما پرداختی صورت نگرفته است.  

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر