تدوین نقشه راه چهارساله اقتصادی استان به کمک اتاق بازرگانی قم

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز فعالیت مجلس دوازدهم، با همفکری و کمک اتاق بازرگانی در پی تدوین و تصویب نقشه راه چهارساله اقتصادی استان هستیم.

سپهر اقتصاد-منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز فعالیت مجلس دوازدهم، با همفکری و کمک اتاق بازرگانی در پی تدوین و تصویب نقشه راه چهارساله اقتصادی استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد منان رئیسی در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم، ضمن اشاره به لزوم حرکت در مسیر مشخص برای تمرکز بر راه‌های رسیدن به اهداف مشخص شده اقتصادی عنوان کرد: در سال جدید و با استقرار نمایندگان جدید در تلاشیم تا نقشه راهی را با هدایت و همفکری اتاق بازرگانی به عنوان تنها نماینده قانونی بخش خصوصی تدوین کرده و با تصویب آن رشد تولید و تحقق شعار سال را شاهد باشیم.

وی همچنین از اتاق بازرگانی به عنوان پرچمدار بخش خصوصی یاد کرد و گفت: در استان تشکل‌ها و انجمن‌های اقتصادی موفقی داریم که تمام آنها برای رسیدن به منافع مشترک که در صدرآنها رشد اقتصادی استان است، باید ذیل اتاق بازرگانی برای رسیدن به منافع خود تلاش کنند.

رئیسی استفاده از ظرفیت مردم در حوزه اقتصاد را هم یکی دیگر از برنامه‌های خود در سال جدید در حوزه اقتصاد عنوان کرد و گفت: هنر به کارگیری مردم در اقتصاد استان همان مسئله‌ایست که از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به عنوان منتخبین بخش خصوصی انتظار می‌رود و البته باید این را هم در نظر گرفت که مردم با ورود سرمایه‌های خرد خود به حوزه تولید می‌توانند نجات بخش اقتصاد بیمار کشور باشند.

وی به صنایعی چون صنعت کفش، چوب و مبلمان و فرش اشاره کرد و گفت: با توجه به بافت شهری قم، تسهیل‌گری برای ورود سرمایه‌های خرد باید از همین صنایع که البته سهل‌الورود هم هستند آغاز شود تا نگاه سرمایه‌گذاران کلان را نیز به استان جلب کنند. منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر عدم احقاق حق آبه استان تاکید و عنوان کرد: ما در مجلس آینده به طور جد پیگیر این مسئله خواهیم بود اما باید در شرایط کنونی با توجه به کم آبی استان، از ورود صنایع آب‌بر به استان جلوگیری کرده و راه را برای صنایع کم‌آب‌بر تر باز کرد.

کمبود نیروی انسانی در واحدهای صنعتی دیگر معضلی بود که منان رئیسی به آن پرداخت و گفت: باید با توجه به شرایط فرهنگی، مذهبی و اقلیمی استان، شرایط را برای منابع انسانی خود تسهیل کنیم که این امر تا حدودی از سوی بخش خصوصی اجرا شده و حاکمیت نیز می‌تواند با ارائه تسهیلاتی چون ساخت شهرک‌های مسکونی در نزدیکی شهرک‌های صنعتی به آن کمک کند.

نمایندگان از ظرفیت اتاق بازرگانی برای مشاوره استفاده کنند

رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست گفت: استان قم به دلیل شرایط ویژه خود همیشه در راس حکومت، نمایندگانی را داشته است که بیشتر آنها به دنبال اخذ مواضع سیاسی بوده‌اند و کمتر به مسائل کلان اقتصادی استان و کشور پرداختند، امیدواریم در دوره جدید این شرایط تغییر کرده و مداوای اقتصاد بیمار کشور را در لیست برنامه‌های نمایندگان ببینیم.

محمد ایرانی ضمن اشاره به اهداف اتاق بازرگانی در کوتاه، میان و بلند مدت، گفت: اصلی‌ترین و مهمترین هدف ما در این دوره رساندن قم به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور است.

وی گفت: اتاق بازرگانی در بیش از 40 مجمع مختلف عضو است که این مهم نشان دهنده اهمیت بالای پارلمان بخش خصوصی در سپهر سیاست گذاری اقتصاد کشور است.

دوری از سیاست زدگی و نگاه به آینده اقتصاد کشور یکی از درخواست‌های ایرانی به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی استان از منتخبین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که در ادامه آن بیان کرد: استان قم به دلیل شرایط ویژه خود همیشه در راس حکومت، نمایندگانی را داشته است که بیشتر آنها به دنبال اخذ مواضع سیاسی بوده‌اند و کمتر به مسائل کلان اقتصادی استان و کشور پرداختند، امیدواریم در دوره جدید این شرایط تغییر کرده و مداوای اقتصاد بیمار کشور را در لیست برنامه‌های نمایندگان ببینیم.

ایرانی همچنین از اتاق بازرگانی به عنوان خانه نمایندگان مجلس به عنوان منتخبین مردم یاد کرد و گفت: با توجه به ارتباط بسیار نزدیک صنعتگران، کشاورزان، بازرگانان و معدن‌داران استان با اتاق بازرگانی، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این محل به عنوان خانه امن خود برای دریافت مشاوره‌هایی مطابق با شرایط میدانی بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی قم عدم واگذاری صحیح زمین در شهرک‌های صنعتی و نبود زیر ساخت‌های مناسب همچون برق، آب و گاز را از دلایل اصلی فرار سرمایه‌گذار از استان برشمرد و گفت: قرعه کشی برای واگذاری زمین به متقاضیان که هم اکنون در حال انجام است، در شان صاحبان واحدهای صنعتی نیست که امیدواریم بتوانیم با کمک نمایندگان مجلس و شرکت شهرک‌ها آن را برطرف کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در دوره جدید اتاق، واحد مطالعات راهبردی آغاز به فعالیت کرده است بیان کرد: اصلی‌ترین ماموریت این واحد تدوین بانک اطلاعاتی جامع از تمام واحدهای بخش خصوصی استان بوده است که اتاق بازرگانی در حال حاضر آماده ارائه این بانک به نمایندگان مجلس برای پیگیری و رفع مشکلات صاحبان صنایع است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر