تعریض وایمن سازی پل آبرو محور روستایی قاهان- نویس

سپهر اقتصاد-طرح تعریض و ایمن سازی پل آبرو محور قاهان- نویس بخش قاهان شهرستان جعفرآباد اجرا شد.

سپهر اقتصاد-طرح تعریض و ایمن سازی پل آبرو محور قاهان- نویس بخش قاهان شهرستان جعفرآباد اجرا شد.


به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، مسعود زوارزاده سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان جعفرآباد گفت: با نصب ۱۰ شاخه لوله بتنی به قطر یک متر، پل آبرو محور قاهان- نویس به عرض۱۶ متر و طول ۲۰۰ متر تعریض و قوس خطرناک این محور حذف شد.

زوارزاده با بیان این مطلب که بخش قاهان از مناطق کوهستانی و در زمره ییلاقات استان است، تصریح کرد: تامین ایمنی و تسهیل سفرهای برونشهری در نقاط کوهستانی و برفگیر، مستلزم برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مرتبط با بارش‌های فصلی و وقوع یخبندان در سطوح جاده‌ای است.

وی اضافه کرد: در قالب طرحی امانی با مشارکت شورای روستای نویس و خیرین راهساز، نسبت به احصا موارد نیاز پل لوله‌ای محور قاهان- نویس اقدام شد.

زوارزاده ادامه داد: پس از بررسی صورت گرفته، با هدف تامین ایمنی محور قاهان- نویس و جلوگیری از حوادث محتمله، عملیات تعریض و حذف قوس در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستانم جعفرآباد درخصوص اقدامات فنی جهت تعریض، حذف قوس و جلوگیری از انسداد مسیل‌های فصلی درمحور قاهان-نویس اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته و احصا نیازمندی‌های طرح مذکور، ۱۰ شاخه لوله بتنی به قطر یک متر، تهیه و در بستر دهانه پل به صورت دوبل بارگذاری شد. 

زوارزاده ادامه داد: با نصب و استقرار لوله‌های بتنی، عرض پل از ۸ متر به دو برابر یعنی ۱۶ متر افزایش یافته و عملا قوس مسیر دراین قطعه از محور حذف شد. 

وی توضیح داد: طول مسیر اجرایی پروژه افزون بر ۲۰۰ متر و عرض آن با احتساب ۸ متر تعریض به ۱۶ متر افزایش یافت. 

زوارزاده با یادآوری این مطلب که جهت انجام طرح، نسبت به اجرای عملیات بارریزی با حجم گسترده و بتن ریزی اقدام شده گفت: ۸ نفر عوامل فنی ضمن بهره مندی ازپنج دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، طی بازه زمانی یک ماهه‌ای این طرح مهم جاده‌ای را اجرا و به انجام رسانیده اند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر