تعیین تکلیف مونوریل کار بزرگ دولت سیزدهم در قم بود

سپهر اقتصاد- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تعیین تکلیف مونوریل را کار بزرگی دانست و گفت: منابع مالی اجرای مونوریل از اراضی ۷۲ هکتاری قابل تامین است.

روح اله امرالهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به مطالبه مردم برای تکمیل این پروژه و پیگیری شخص رئیس‌جمهور برای پاسخ به مطالبه مردم این واگذاری در اجرای پروژه بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم اشاره کرد و اهمیت این سفر در توسعه شهر قم اظهار داشت: توجه دولت بر رفع مشکلات کلیدی شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی قابل‌تقدیر بوده و بسیاری از مشکلات بر زمین‌مانده شهر با مصوبات سفر نخست حل شد.

وی به واگذاری اراضی دولتی به شهر قم اشاره کرد و افزود: واگذاری اراضی دولتی به حوزه مدیریت شهری برای تحقق پروژه‌های پیرامون حرم مطهرهمچون محور عماریاسر بعد از ۵۶سال، تملک و احداث باغ مزار مشاهیر (قبرستان نو)، محور شهدای دروازه ری، املاک و مغازه‌های پیرامون حرم مطهر از اقدامات قابل‌تقدیر دولت است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین بخشی از این اراضی دولتی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیرمجاز، خانه‌های زیر دکل و حاشیه شهر اختصاص داده‌شده است.

امرالهی سپس حل مشکل فرودگاه با الحاق ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار زمین به منطقه سلفچگان را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با این الحاق بعد از سال‌ها مشکل فرودگاه حل‌شده و پروژه وارد مراحل اجرایی می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر