تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز در قم افتتاح شد

سپهر اقتصاد-تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز با اعتبار 2800 میلیارد ریالی در شهر قم افتتاح شد.


به گزارش شهرنیوز، تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز که بلوار امام رضا(ع) را به بلوار یادگار امام(ره) اتصال می‌دهد، با حضور استاندار قم، شهردار، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولین شهری و استانی افتتاح شد.

این تقاطع غیرهمسطح قسمتی از محور ترافیکی فردوسی است که به طول 25 کیلومتر 6 منطقه از شهر قم را به یکدیگر متصل می‌کند.

این تقاطع با یاد شهدای شاخص خلبان، شهدای خلبان استان قم، شهدای پرواز ایرباس ایران ایر در سال 67 و شهدای سانحه هوایی پرواز 752 با نام شهدای پرواز، نام‌گذاری شده است. 

سرداران شهید عباس اکبری، امیرحسین جمشیدی، حسن حاج حسینی، عبدالله رزاقی، غلامحسن عبدالشاهی، ابوالفضل مهدی یار، نصرت اله آقایی، حسین ناری قمی و علی اصغر آفرین شهریار از شهدای خلبان استان قم هستند. 

به گزارش شهرنیوز، سیدمحمد آقامیری در آئین آغاز گام چهارم طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» که با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 170 پروژه بزرگ شهری همراه است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین نکته وحدت میان مسئولان و مدیران شهر و استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب وحدت بوده است، مطرح کرد: اگر وحدت میان مردم وجود نداشت قطعا این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

استاندار قم با بیان اینکه توکل به خداوند و رهبری واحد نیز در این مسیر موثر بودند، عنوان کرد: وحدت، توکل به خداوند و رهبری واحد رمز پیروزی در تمام مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مدیریت واحد در قم هستیم، خاطرنشان کرد: همه در کنار هم برای ارائه خدمت به شهروندان و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با هدایت علما و مراجع هستیم.

آقامیری با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در شهر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: باید در حوزه عمرانی از المان‌ها مذهبی نیز استفاده کنیم و آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه باید به ورودی‌های شهر توجه ویژه شود، یادآور شد: شهر مقدس قم آدابی دارد که باید تمام زائرین بدانند که به شهر مقدس قم وارد شده و آداب این شهر را باید رعایت کنند.

استاندار قم با بیان اینکه تمام مشکلات کشور با کار جهادی حل خواهد شد، اظهار داشت: باید نگاه جهادی در میان تمام مدیران و مسئولان استانی و شهری وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه شهر قم باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود، مطرح کرد: برخی فرصت‌ها همیشگی نیستند و باید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده شود.

آقامیری با بیان اینکه باید از فرصت طرح نهضت ملی مسکن برای رسیدگی به بافت فرسوده استفاده شود، عنوان کرد: باید بررسی شود که اگر مشوق‌ها برای بافت فرسوده کافی نبوده است، این مشوق‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد از بافت مسکونی شهر قم بافت فرسوده است ابراز کرد: باید با کمک گرفتن از فرصت نهضت ملی مسکن چهره شهر را تغییر دهیم و در این زمینه آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های دولتی بهره بگیریم. 

استاندار قم با اشاره به اینکه باید عدالت اجتماعی را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: در توسعه عمرانی شهر باید عدالت اجتماعی رعایت شود و نباید پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که از قسمت‌هایی از شهر غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی باید محور مصوبات شورای شهر قم باشد گفت: نگاه فرهنگی برای اقدامات عمرانی مسئله مورد تاکید است. 

آقامیری ضمن تشکر از زحمات شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر دست اندرکاران گفت: به ثمر رسیدن پروژه‌های شهری ثمره همین تلاش‌ها است. 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: طی دو سال گذشته بیش از 400 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومانی در قم به بهره‌برداری رسیده است.

حسن طلایی در این آئین اظهار کرد: مدیریت شهری قم، شعار قم در مسیر تحول را عملی کرده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، مطرح کرد: در کنار تمام این مشکلات تیم مدیریت شهری قم در راستای تحول شهر، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه اقدامات خوبی در سال‌های اخیر رقم خورده است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته بیش از 400 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومان در قم به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هشت منطقه شهری به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: 35 تقاطع برای شهرداری پیش‌بینی‌شده بود که 22 مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

طلایی بابیان اینکه برخی از این تقاطع‌ها، محلات برخوردار را به کم‌برخوردار متصل می‌کند، تصریح کرد: کمیته‌ای به نام محلات کم برخوردار در شورای اسلامی شهر تشکیل‌شده است تا به محلات کم‌برخوردار به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این کمیته 300 میلیارد تومان بودجه برای این محلات اختصاص داد، یادآور شد: امسال این بودجه افزایش دو برابری داشته است که نشان می‌دهد شورای شهر نگاه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه برخی از خیابان‌های قم بیش از نیم‌قرن راکد بوده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به بلوار شهیدان برقعی و فاز 5 عمار یاسر اشاره کرد، ابراز کرد: این دستاوردها در سایه تلاش و همکاری میان مدیران شهری به‌دست‌آمده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طی 10 سال اخیر اقدامات بزرگی در قم صورت گرفته است ولی هنوز با نقطه مطلوب به‌عنوان آبروی جهان اسلام فاصله داریم.

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در قم اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی خوبی میان مدیران استان وجود دارد، مطرح کرد: نتیجه و آثار این وحدت و همدلی در زندگی مردم مشخص خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قم عقب‌ماندگی‌های تاریخی بسیاری دارد، عنوان کرد: طی 10 سال اخیر اقدامات بزرگی در قم صورت گرفته است ولی هنوز با نقطه مطلوب به‌عنوان آبروی جهان اسلام فاصله‌داریم.

وی با اشاره به اینکه مراجع و علما در استان قم همیشه پشتیبان مدیران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در موارد بسیاری که در استان به گره و بن‌بست رسیده‌ایم با حمایت مراجع و علما توانسته‌ایم مشکل را برطرف کنیم.

امیرآبادی بابیان اینکه مردم قم صبور، همراه و کمک‌کننده هستند، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بهترین اتفاقات برای این مردم رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه خداوند فرصت خدمت به زائرین حرم حضرت معصومه(س) را به ما اعطا کرده است، یادآور شد: شکر این نعمت، خدمت هرچه بهتر به مردم است.

موفقیت شهرداری مرهون همراهی مردم است

موفقیت شهرداری مرهون همراهی مردم است

شهردار قم گفت: تمام اقدامات شهرداری قم در سایه تلاش و همکاری مدیران استان و همراهی مردم صورت گرفته است.

سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: حفظ سرمایه‌هایی که در اختیار انسان است، رشد آن انسان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، مطرح کرد: نهضت حسینی(ع) ارتباط مستقیمی با موضوع رشد انسان دارد.

شهردار قم بابیان اینکه سرمایه اجتماعی امروز بالاترین سرمایه است، عنوان کرد: شکل‌گیری تعاملات میان مردم در حقیقت می‌تواند رشد و تقویت حرکت‌ها را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد مردم به حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اعتماد مردم را به دست بیاوریم و به کرامت آن‌ها احترام بگذاریم، یعنی در مسیر تقویت سرمایه اجتماعی گام برداشته‌ایم و منجر به استحکام و انسجام حاکمیت می‌شود.

سقائیان نژاد بابیان اینکه شهرداری‌ها از بدو تولد تا مرگ با مردم ارتباط دارند، تصریح کرد: خدمات شهرداری‌ها در سفره‌های مردم خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش داریم به مردم بگوئیم که ما قدردان شما هستیم، یادآور شد: برای تحقق این موضوع باید از فرصت‌هایی ازجمله هفته دولت استفاده کنیم.

شهردار قم بابیان اینکه کشوری که نتواند از سرمایه‌های اجتماعی خود حفاظت کند، مستعمره خواهد شد، ابراز کرد: امروز استقلال جمهوری اسلامی مدیون همدلی و همراهی مردم است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر