تقویت آموزش و تعاملات بین بخشی توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد

تقویت صنعت گردشگری به توسعه اقتصادی استان کمک می کند و یکی از راهکارها برای تحقق این مهم، افزایش دوره های آموزشی با کیفیت و تعاملات بین بخشی است.

سپهر اقتصاد-رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: تقویت صنعت گردشگری به توسعه اقتصادی استان کمک می کند و یکی از راهکارها برای تحقق این مهم، افزایش دوره های آموزشی با کیفیت و تعاملات بین بخشی است.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، شهاب علی عرب در نشست مشترک هیأت رئیسه کمیسیون های آموزش و گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم که در محل سالن جلسات این اتاق برگزار شد، افزایش تعامل و همکاری مشترک بین کمیسیون های اتاق را در شناسایی و حل مشکلات صنعت و بازرگانی استان موثر دانست و گفت: یکی از اهداف این جلسه این است که با تمرکز بر تعامل و همکاری مشترک، به بررسی موضوعات اساسی حوزه آموزش و گردشگری پرداخته و اولویت‌ها و راهکارهای مؤثر برای بهبود کیفیت آموزش و توسعه پایدار صنعت گردشگری در استان را پیگیری کنیم.
وی افزود: یکی از نتایج این همکاری‌ها، توسعه مهارت‌های لازم در صنعت گردشگری و بهبود سطح آموزش در این حوزه است و با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت گردشگری و نیازهای متغیر بازار، اهمیت آموزش و ارتقاء کیفیت نیروهای انسانی در این حوزه بیش از پیش اهمیت می یابد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان قم با تاکید بر اینکه این دو کمیسیون با همکاری فعال، طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی مناسبی را برای ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های کارکنان در صنعت گردشگری تدوین خواهند کرد تصریح کرد: از جمله اقدامات قابل بررسی می‌توان به توسعه دوره‌های آموزشی متخصصان گردشگری و بهبود روش‌های ارزیابی عملکرد در این حوزه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بخشی از این تعاملات می‌تواند در مسیر ارائه راهکارهای بهبود عملکرد صنعت گردشگری، ترویج مقاصد گردشگری محلی و بین‌المللی، تبلیغات و بازاریابی مناسب، ارائه خدمات بهتر به گردشگران و ارتقاء کیفیت تجربه گردشگران فعال شود.
عضو هيأت نمایندگان اتاق بازرگانی قم با اذعان به اینکه این تعاملات بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه را در پی خواهد داشت گفت: این فعالیت ها می‌تواند به توسعه پایدار و رشد صنعت گردشگری در منطقه و کشورمان کمک کند و نقش مهمی در افزایش کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت گردشگری داشته باشد.
علی عرب با تاکید بر اینکه صدور مدارک معتبر در دوره‌های آموزشی و شناخته شده بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی استان، دوره های آموزشی فراگیر قوانین مالیاتی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در رشد این حوزه داشته باشد. از جمله سرفصل های مناسب این دوره ها تخفیفات و معافیت مالیاتی برای مؤسسات گردشگری، تسهیل گری های مالیاتی برای کسب و کارهای مرتبط با گردشگری و تسهیلات مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر