تمام اتوبوس‌های شهری قم دارای معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی هستند

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک اظهار داشت: کلیه خودروهای سازمان که در سطح شهر هستند به‌صورت مرتب سرویس شده و دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ‌یک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.


علی نیک میانگین عمر مفید اتوبوس‌های سازمان را کمتر از ۳ و نیم سال دانست و افزود: بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های سازمان دارای استاندارد یورو ۴ بوده و دارای فیلتر dpf هستند که اصلاً اگزوز نداشته و فیلتر جذب ذرات معلق دارا هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال طی مراحل مناقصه برای خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس یورو ۵ هستیم که از لحاظ میزان آلایندگی دارای بالاترین استانداردهای بین‌المللی هستند.

🔸وی با بیان اینکه ۶ دستگاه خودروی کاملاً برقی و رایگان در پیاده راه‌های اطراف حرم مطهر در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، اضافه کرد: فعالیت ۶ دستگاه اتوبوس رایگان اطراف رینگ حرم مطهر در هسته مرکزی شهر نیز در جهت کاهش مصرف همشهریان گرامی از خودرو شخصی و کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی هوا اجرایی شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر