تمام ظرفیت استان قم باید در ساخت مسکن پای کار بیاید

استاندار قم گفت: مسکن مهمترین نیاز مردم است و مدیران استان باید تمام ظرفیت، اراده و توان خود را برای ساخت مسکن پای کار بیاورند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در چهاردهمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان استانی با اشاره به حساسیت‌ها نسبت به طرح نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن مردم گفت: باید در مدت زمان کوتاهی ادامه این طرح به سرانجام برسد و در این کار باید از کار اداری پرهیز و مسئولیت‌ها به صورت جهادی پیگیری شود.

آقامیری با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های استان باید برای ساخت مسکن پای کار بیایید بر حذف موانع تولید و ساخت مسکن در روستا‌ها و ضرورت الحاق سریع‌تر زمین در روستا‌ها تاکید کرد و گفت قوانین دست و پا گیر برای ساخت‌مسکن روستایی بایدحذف شود و مدیران باید در ۷۲ ساعت موانع و مشکلات ساخت مسکن روستایی را حل کنند.

استاندار تاکید کرد: در روستا‌ها زمین تنها به ساکنین روستا‌ها داده شود و به هرکس در روستای خودش زمین برای ساخت اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: در رابطه مسکن‌های خود مالکی لیست افراد مشخص و اسامی آنان به بانک‌ها ارائه شود و بانک‌های خصوصی تسهیلات این بخش را تعیین تکلیف نمایند.

استاندار بر تامین مسکن خانواده‌های ۲ فرزند معلول تاکید کرد و گفت: وضعیت مسکن این قبیل خانواده‌ها باید تا پایان سال روشن شود.

آقامیری در خصوص معرفی تعاونی‌های برای ساخت مسکن گفت: تعاونی‌ها به شرط خوش سابقه بودن و سپردن تعهد وارد فرایند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن می‌شوند.

وی درخصوص واگذاری زمین در قنوات گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری واگذار می‌شود و سند این زمین‌ها در ۱۰ روز آینده صادر خواهد شد تا مردم بتوانند در این منطقه مسکن بسازند.

آقامیری افزود: باید سعی شود زمان اجرای طرح طولانی نشود و باید مشکلات، موانع و عقب ماندگی و کندی طرح پیگیری و تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ساخت مسکن وظیفه و مسئولیت داریم، افزود: بر اساس آمار مرکز آمار کشور قم با رشد ۲ و ۳۳ صدم درصدی سالیانه نیازمند ۳۳ هزار واحد مسکونی است و این در حالی است که در سال‌های گذشته این کمبود جمع شده است و مسکن کمی ساخته شود.

آقامیری با اشاره به اینکه مسکن باید برای مردم تبدیل به کالای مصرفی شود افزود: مسکن در استان باید به قدری تولید شود و در هر جایی که نیاز است مردم بتوانند مسکن را با قیمت مناسب تهیه نمایند.

استاندار با بیان اینکه ساخت ۸۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به استان قم تکلیف شده است گفت: مسکن مهمترین کالای مصرفی مردم است و مدیران باید تمام اراده و توان خود را برای مسکن سازی قرار دهند.

وی افزود: همه ساله با نرخ رشد جمعیت و فرزند آوری‌هایی که رخ می‌دهد مسکن دوباره اولویت استان است و امروز باید به صورت جهادی پای کار بود و امروز باید فکر مسکن برای آینده باشیم.

آقامیری از کاهش نیم درصدی تورم در دو ماه گذشته خبر داد و افزود: ازمهر ماه تا آبان‌ماه تورم استان قم نیم درصد کاهش یافته و رتبه استان قم در کشور از ۱۷ به ۸ کاهش یافته است که این با تلاش تمام مدیران انجام گرفته است.

استاندار در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن، گفت: خرید و فروش این امتیاز به هر روشی تخلف و جرم است و امتیاز طرح نهضت ملی مسکن قابل نقل و انتقال و قابل فروش نیست.

همچنین در این جلسه قرار شد در خصوص ساخت مسکن در بافت فرسوده مصوبه‌ای تهیه و از سوی راه و شهر سازی استان ابلاغ شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر