توجه به معیارهای معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر قم

سپهر اقتصاد-رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مسکن در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، توجه به معماری ایرانی و اسلامی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش شهرنیوز، علی رمضانی در یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، جذب سرمایه‌گذاران در اراضی ۴۸ هکتاری را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاران شروط زیادی همچون داشتن وثیقه مالی، سفته و وثیقه ملکی تعیین کرده‌ایم، اما نمی‌توانیم سختگیری بیشتری داشته باشیم، زیرا مانع حضور سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی جلب رضایت سرمایه‌گذاران را مهم دانست و افزود: در حال حاضر دو مجتمع واگذار شد و دو مورد دیگر در مرحله کارهای اداری است که به‌صورت اجرای شروط متقابل با سرمایه‌گذاران قرارداد بسته می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: توافقنامه با اداره کل راه شهرسازی مرتبط با سرمایه‌گذاری در این اراضی انجام و زمین به شهرداری واگذار شده است، در حال مذاکره برای اختصاص قدر و سهم این پروژه‌ها با هدف استفاده در بازآفرینی شهری هستیم.

وی با اشاره به مدیریت نما و منظر مجتمع‌های مسکونی در پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان تصریح کرد: تا به امروز برای سرمایه‌گذاران دو جلسه برگزار و توافق شده است تا معماری و ضوابط خاصی برای این محدوده داشته باشیم.

رمضانی طراحی پروژه‌های مسکونی در اراضی ۷۸ هکتاری پردیسان را بااهمیت دانست و تأکید کرد: لازم است طراحی بلوار و نمای ساختمان‌ها به‌نحوی باشد که در جذب سرمایه‌گذاران تأثیر داشته باشد و موجب رونق منطقه شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر