تورم در قم کاهشی اما نسبت به میانگین کشور کمی بالاتر است

سپهر اقتصاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: نرخ تورم آبان ماه امسال در این استان نسبت به میانگین کشوری ۱.۸ درصد بیشتر است، اما این نرخ نسبت به ماه قبل تر خود چهار دهم درصد کاهش یافت.


حسن نادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز آمار ایران همانند ماه های گذشته نرخ تورم ماهانه کشور و استان ها را منتشر کرد که بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم (بر اساس سال پایه ۱۴۰۰) در آبان ماه ۴۶.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در آبان ماه سال جاری ۴۴.۹ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۶ بین استان ها قرار دارد.

نادری با اشاره به این که نرخ تورم سالانه استان قم در آبان ماه فاصله بیشتری با میانگین کشوری گرفته است ابراز داشت: در مهرماه گذشته نیز نرخ تورم استان قم ۴۷.۱ درصد و نرخ کشوری ۴۵.۵ درصد بود و نرخ تورم در قم ۱.۶ درصد با میانگین کشوری فاصله

داشت و این فاصله در آبان امسال به ۱.۸ درصد رسید.

وی بیان کرد: نرخ تورم نقطه ای کل استان قم نیز در آبان ماه ۴۱ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل سه دهم درصد کاهش داشته این در حالیست که نرخ تورم نقطه ای کشور در آبان ماه ۳۹.۲ درصد بوده است.

استان قم در بین استانها به لحاظ پایین بودن نرخ تورم نقطه ای در جایگاه ۱۷ است.

نادری یادآور شد: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در آبان ماه ۱.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل پنج دهم درصد کاهش یافته است این در حالیست که نرخ تورم ماهانه کشور در آبان ماه ۲.۲ درصد بوده است و استان

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر