توسعه شبکه فیبر نوری قم با ۸۱۶ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل مخابرات استان قم از اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با نام نجما به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در حوزه مخابرات قم یاد کرد و گفت: این پروژه ۳۸ هزار و ۶۶۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و در ۵۵ نقطه مختلف استان به مدت یک و نیم سال با سرمایه‌گذاری ۸۱۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد حاج عینی با اشاره به اینکه آمار پورت‌های تلفن ثابت در قم به 623 هزار و 595 مورد رسیده است، اظهار کرد: طی دو ساله اخیر پنج هزار و ۷۶۲ مورد پورت جدید شده است.

وی از راه‌اندازی هزار و ۸۴۸ پورت adsl در دولت مردمی در قم خبر داد و گفت: آمار پورت‌های adsl به ۱۳۸ هزار و ۶۵۳ مورد و پورت‌های vdsl نیز به ۲۱ هزار و ۷۱۱ مورد رسیده که ۶ هزار و ۱۴۲ مورد از این آمار در دولت مردمی رقم خورده است.

مدیرعامل مخابرات استان قم گفت: آمار توسعه پوشش فیبر نوری ۱۲۹ هزار و ۹۹۰ مورد بوده که ۷۷ هزار و ۶۴ مورد از این آمار طی دوره دولت مردمی رقم خورده است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۴۰ میلیارد ریال پروژه در هفته دولت به همت مخابرات قم، گفت: چهار پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال، ۱۳ پروژه ارتقای تکنولوژی تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال، پنج پروژه ایجاد سایت تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال و سه طرح توسعه شبکه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

حاج عینی اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی و تجاری را از اهم اقدامات انجام شده توسط مخابرات قم برشمرد و گفت: توسعه و راه‌اندازی بیش از ۲۱ هزار پورت پرسرعت vdsl جهت بهره‌مندی مردم از اینترنت با کیفیت و پرسرعت از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مراکز آموزشی شهری و روستایی، اتصال بیش از ۸۰ مرکز به فیبر نوری، سرعت بخشی در ارائه کلیه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌ها و سازمان‌ها، برنامه‌ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت زمان اتصال و پشتیبانی از همه خدمات مخابراتی، اجرای پروژه فیبر نوری روستایی جهت بهبود کیفیت خدمات ارتباطی به روستاییان و بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی، پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برقراری خدمات ارتباطی در کوتاه‌ترین زمان در مواجهه با سرقت تجهیزات با وجود حجم انبوه سرقت‌ها از دیگر اقدامات نیروهای مخابرات قم است.

حاج عینی از کسب رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور توسط مخابرات قم خبرداد و گفت: مخابرات قم در حوزه ارزیابی کیفیت شبکه تلفن ثابت و دیتای مخابرات در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل مخابرات قم با اشاره به رتبه سوم قم در بهینه‌سازی شبکه سیار در سطح کشور عنوان کرد: قم در تحقق برنامه دایری سرویس vdsl در سطح کشور رتبه نخست نخست و در تحقق برنامه دایری سرویس FTTH رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با نام نجما به عنوان یکی از برنامه‌های مهم آینده مخابرات قم یاد کرد و گفت: این پروژه ۳۸ هزار و ۶۶۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و در ۵۵ نقطه مختلف استان به مدت یک و نیم سال با سرمایه‌گذاری ۸۱۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر