توسعه صنایع آب‌بر در قم خیانت به کشور است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مراسم درختکاری به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی گفت: ما امروز شاهد توسعه استان قم در حوزه‌های مختلف هستیم و به سبب استفاده از ظرفیت ها برای رفع نیازهای کشور، توسعه عمرانی در حوزه‌های مختلف بسیار جدی است.


مهدی متقیان در ادامه افزود: استان قم صفحه ای نانوشته است و ما نباید هر صنعتی را در قم ایجاد کنیم، به عنوان نمونه توسعه صنایع آب‌بر در قم خیانت به کشور است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اظهار کرد: کویر در استان قم به سمت شهر درحال حرکت است، برای کشاورزی در گذشته پس از سی متر حفر به آب می‌رسیدیم اما اکنون حفر چاه به بالای ۱۸۰ متر رسیده که نشان دهنده کم شدن سفره‌های زیر زمینی است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم فرو نشست‌های گوناگونی دارد که قطعا منجر به مشکلات امنیتی از جمله شکستگی ریل راه آهن و آسیب به تأسیسات گازی خواهد شد.

متقیان همچنین تصریح کرد: در بخش آبخیزداری که تمرکز استان قم بر این بخش است می‌توانیم آب را بیش از قبل ذخیره کنیم، بارندگی اخیر نیز باعث شد بحران خشکسالی در سال آینده تا حدودی بهتر شود اما در دراز مدت دچار مشکلات هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید تلاش خود را به خصوص در بازیافت فاضلاب بیشتر کنیم به طور مثال در شهرک پردیسان و پرنیان از فاضلاب تصفیه شده استفاده کنیم که می‌تواند به ما کمک کند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر